گروه اقتصادی: به‌رغم افزایش واردات، عرضه محدود تخم‌مرغ وارداتی ترکیه‌ای و تخم‌مرغ‌های بی‌کیفیت داخلی در میادین میوه و تره‌بار تاثیر چندانی در کاهش قیمت خرده‌فروشی این محصول نداشته است.

فروشگاه

با افزایش بی‌رویه قیمت تخم‌مرغ به هر شانه حدود 9هزار تومان، مسئولان تنظیم بازار از افزایش واردات و عرضه این محصول برای کاهش قیمت‌ها خبر دادند اما با وجود این وعده‌ها روز پنجشنبه هفته گذشته خبری از عرضه تخم‌مرغ در میادین نبود و عرضه محدود تخم‌مرغ‌های وارداتی ترکیه‌ای در روز جمعه نیز قادر به کاهش قیمت‌های سطح شهر نبود. بااین شرایط عرضه تخم‌مرغ در خرده ‌فروشی‌های سطح شهر کاهش چشمگیری یافته و هر شانه تخم‌مرغ به‌رغم کاهش نسبی قیمت هنوز هم به نرخ بیش از 8 هزار و 500 تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخمگذار استان تهران با اشاره به عرضه تخم‌مرغ از سایر شهرستان‌ها با بدترین کیفیت در بازار تهران اعلام کرده است، حتی واردات تخم‌مرغ از ترکیه نیز به کنترل قیمت کمکی نکرده است.ناصر نبی پور افزود: تخم‌مرغی که در تابستان از ترکیه خریداری شد مازاد تولید آن کشور بود اما اکنون ترکیه تخم‌مرغی برای صادرات به ایران ندارد. ضمن اینکه خریداری تخم‌مرغ از هند به‌دلیل مسائل بهداشتی امکان پذیر نیست.

کد خبر 148525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز