دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: در پی انتشار گزارش همشهری در زمینه تشدید کم‌فروشی برخی تولید‌کنندگان و محقق‌نشدن وعده‌های برخورد با متخلفان، روز گذشته وزیر بازرگانی به تولید‌کنندگانی که شیوه کم‌فروشی را در پیش گرفته‌اند، هشدار داد.

فروشگاه

مهدی غضنفری با بیان اینکه سازمان‌های مربوطه گزارش‌های مربوط به کم‌فروشی و کاهش وزن کالا را همراه با گرانفروشی پیگیری ‌می‌کنند، به تولیدکنندگان هشدار داد که درصورت کاهش وزن کالای خود، متخلف محسوب شده و با آنها به‌شدت برخورد خواهد شد. وی درباره برخی گزارش‌های کم‌فروشی توسط برخی تولیدکنندگان و اقدام وزارت بازرگانی در این رابطه به ایرنا گفت: به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان ماموریت داده شده تا با کمک سازمان بازرگانی استان‌ها و جامعه اصناف و همچنین بازرسی نظام صنفی، گزارش‌های مربوط به کم‌فروشی و کاهش وزن کالا و گرانفروشی را در ایام قبل و بعد از عید به‌طور جدی پیگیری کنند.

غضنفری با بیان اینکه اکنون نیز با هرگونه تخلف صنفی از هر نوع کم‌فروشی و گرانفروشی به‌شدت برخورد می‌شود، از تولیدکنندگان و کارخانه‌های تولیدی خواست اگر به هر دلیلی احساس می‌کنند که باید تغییرات قیمت تمام شده خود را در کالا اعمال کنند، قبلا با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان هماهنگ کنند و اقدامات لازم را انجام دهند در غیر این صورت اقدام آنها تخلف محسوب می‌شود.

جلوگیری از توزیع محصولات شرکت‌های متخلف

معاون بازرسی سازمان بازرگانی استان تهران هم از جلوگیری توزیع محصولات شرکت‌هایی که با افزایش قیمت‌ها تخلف می‌کنند، خبر داده و اعلام کرده است که با هرگونه افزایش قیمت در تهران مقابله می‎کنیم.فرامرز ابراهیمی به فارس گفت: جلساتی با شرکت‌های پخش و فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشته‌ایم تا هر کالایی که افزایش قیمت آن بدون مجوز لازم انجام شده باشد، پخش و توزیع نشود. همچنین با سازمان‌های صنفی و انجمن‌ها نیز نشست‌هایی را برگزار کرده‌ایم تا افزایش قیمت کالاهای مورد نظر زیرنظر کار‌گروه تحول اقتصادی و با مصوبه این کار‌گروه باشد.

کد خبر 132078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز