گروه اقتصادی: با آغاز آخرین ماه سال، مسئولان وزارت بازرگانی از تدارک برای تنظیم بازار شب عید و مهار قیمت مایحتاج مردم خبر می‌دهند.

شابا از نامه مهدی غضنفری به استانداران برای تنظیم بازار شب عید خبر داد. در این نامه وزیر بازرگانی خواستار مساعدت آنها برای برپایی هرچه بهتر نمایشگاه‎های عرضه مستقیم کالا در جهت تأمین نیازهای مصرفی مردم در روزهای پایانی سال شده است.

از سوی دیگر معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان از حضور 10 هزار بازرس از ابتدای اسفند ماه در بازار خبر داده و اعلام کرده است که بازرسان به‌صورت محسوس، نامحسوس و شبانه‌روزی کنترل بازار را به دست خواهند گرفت. جواد تقوی با بیان این مطلب به مهر گفت: طرح ویژه نظارتی نوروز 90 از سوی وزارت بازرگانی و سازمان حمایت تدارک دیده شده است و از ابتدای اسفندماه با ابلاغ دستورالعمل اجرایی به استان‌ها، آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت 90 نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تشدید بازرسی‌ها در13 اولویت کالایی تصریح کرد: نظارت بر فروش و عرضه میوه، تره‌بار، شیرینی‌جات، خشکبار، مواد‌غذایی، اقلام پروتئینی، پوشاک، کیف و کفش در بخش کالایی و رستوران‌ها، مراکز مذهبی، فرهنگی و ورزشی در بخش خدمات از جمله این اولویت‌هاست.تقوی از مردم خواست هرگونه تخلف واحدهای صنفی را به شماره تلفن 124 اطلاع دهند.

کد خبر 128702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز