همشهری آنلاین: معاون غذای سازمان غذا و دارو تاکید کرد: مردم نباید محصولات غذایی خارجی که فاقد برچسب وزارت بهداشت هستند را خریداری و مصرف کنند.

Trafficking food

دکتر بهروز جنت در ارتباط با فرآورده ها و محصولات غذایی خارجی که به وفور در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی دیده می‌شود، به خبرنگار مهر گفت: محصولات غذایی خارجی که در داخل کشور عرضه می شود اگر برچسب وزارت بهداشت را داشته باشند قابل اطمینان هستند و مشکلی در استفاده از آنها وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه مردم نباید محصولاتی که فاقد برچسب وزارت بهداشت هستند را خریداری کنند، افزود: چون کیفیت این محصولات قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است مضر باشد.

جنت با عنوان این مطلب که این احتمال هست که برخی محصولات غذایی فاقد برچسب وزارت بهداشت اصل باشند، گفت: اما چون قاچاق است و از مبادی رسمی وارد کشور نشده است، نمی‌توان به آنها اطمینان کرد.

معاون غذای سازمان غذا و دارو افزود: حداقل مضرات محصولات قاچاق این است که به اقتصاد ملی آسیب می‌زند.

«دارا بودن سرب بیش از حد مجاز» می‌تواند یکی از معظلات مواد خوراکی بدون تاییدیه وزارت بهداشت باشد. آنچنان‌که جنت در ارتباط با اینکه گفته می‌شود کیفیت برخی محصولات غذایی خارجی فاقد برچسب وزارت بهداشت بهتر از فرآورده‌های داخلی است، گفت: ظاهر قضیه این است. چون هیچ وقت با مزه کردن محصول متوجه وجود سرب در آن نمی‌شوید.

کد خبر 148277
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز