شصت‌وسومین نمایشگاه کتاب فرانکفورت از امروز بیستم مهرماه به‌مدت 5روز با شعار «تجدیدنظر» آغاز می‌شود.

در این نمایشگاه بیش از 7300 ناشر از 100 کشور جهان شرکت کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود حدود 300 هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کنند.

بیش از 3هزار سمینار و نشست تخصصی با موضوعات کتاب، فیلم، نشر الکترونیک، کتاب صدا و مولتی مدیا در طول مدت برگزاری نمایشگاه برپا خواهد شد.

گزارش اختصاصی همشهری حاکی است که نمایشگاه کتاب فرانکفورت، بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین نمایشگاه کتاب دنیاست. 3روز اول این نمایشگاه به بازدید متخصصان اختصاص دارد و محلی برای عقد قراردادهای فروش کتاب و سایر محصولات انتشاراتی‌های معتبر است.

در 2روز پایانی نمایشگاه نیز گروه‌های مختلف و به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان از نمایشگاه بازدید می‌کنند. برگزار‌کنندگان نمایشگاه، معتقدند اگر چه هرساله اصلاح و بازنگری در فرایندهای برگزاری نمایشگاه را در دستور کار داشته‌اند اما سرعت پیشرفت‌های تکنولوژیک در عرصه چاپ و نشر باعث شده که آنها به این موضوع، بیش از گذشته اهمیت داده و بر آن تأکید داشته باشند.بووس، مدیر نمایشگاه امسال در تشریح دلایل انتخاب این شعار گفت: صنعت چاپ و نشر در حال تغییر است. داستان‌ها، ایده‌ها، اطلاعات و تصاویر همگی در حال جست‌وجوی فرمت‌های جدید دیجیتال هستند که در کنار کتاب معتبر کاغذی، تأثیر خود را گسترش دهند. او افزود:

شاهد ایجاد و آغاز دوران جدیدی از چاپ و نشر هستیم. شکی ندارم که محتوا‌های چندرسانه‌ای نقش مهمی را در آینده چاپ و نشر بازی خواهند کرد.اما کشور ایسلند به‌عنوان میهمان ویژه نمایشگاه امسال، شعار «افسانه ایسلند» را برای معرفی ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و هنری خود انتخاب کرده است. براساس سنت دیرینه، هر سال یک کشور به‌عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه حاضر و با تقبل بخش زیادی از هزینه‌های نمایشگاه، از فرصت‌های تبلیغاتی نمایشگاه برای معرفی فرهنگ و آداب و رسومش بهره‌مند می‌شود. کشور میهمان، برنامه‌های گسترده‌ای برای معرفی کتاب‌های فاخر، نشریات، فیلم و موسیقی با حضور مسئولان و هنرمندان برجسته خود تدارک می‌بیند.

آلمان - امیرعباس تقی‌پور

کد خبر 148195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز