همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تحریم‌ اخیر اتحادیه اروپا علیه برخی از مقامات ایرانی را نادرست خواند.

سخنگوی وزارت خارجه

 به گزارش ایسنا، در این باره اظهار کرد: بحث تحریم‌هایی که توسط اتحادیه اروپا به بهانه نقض حقوق بشر و فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان صورت می‌گیرد، متاسفانه یک اقدام نادرست با هدف وارد کردن فشار به ملت ما برای دست کشیدن از حقوق اساسی خودشان است.

 وی خاطرنشان کرد: ما بارها توصیه کرده‌ایم که کشورهای غربی بهتر است با احترام به حقوق ملت‌ها و مداخله نکردن در مسائل داخلی آن‌ها، زمینه همکاری‌های مثبت و سازنده را فراهم کنند.

 وی با اشاره به بحران‌های مختلف دنیای امروز که فشار زیادی را به مردم و مناطق مختلف وارد می‌کند، گفت: ریشه اصلی همه‌ بحران‌ها یک‌جانبه‌گرایی برخی کشورهای غربی است که مسائلی را طراحی می‌کنند و سعی دارند آن را به همه کشورها تحمیل کنند و نتیجه نهایی آن، تبعات سنگینی را برای کشورهای مختلف ایجاد کرده است.

 وی یادآور شد: بارها اشاره کرده‌ایم که اداره جهان امروز باید با مشارکت همه کشورها باشد و دوره تک‌قطبی به پایان رسیده است. پیشنهاد ما این بوده است که برای نشست‌های مختلف از جمله مباحث هسته‌ای یا حقوق بشر بهتر است رویکرد همکاری در نظر گرفته شود؛ چرا که همکاری کشورها در رفع نواقص موجود در صحنه‌های بین‌المللی موثرتر خواهد بود.

کد خبر 148179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز