سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر نیرو اعلام کرد: میانگین قیمت آب در کشور در صورت تصویب ستاد هدفمندی یارانه‌ها از ماه آینده افزایش خواهد یافت.

آب

  محمدرضا عطارزاده - معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، در رابطه با زمان اجرای فاز دوم اصلاح قیمت آب براساس قانون هدفمندی یارانه ها گفت: امسال فقط می‌توانیم قیمت آب را 20 درصد افزایش دهیم، ولی تصمیم برای این اقدام با ستاد هدفمندی یارانه‌هاست که احتمالا در ماه آینده تصویب افزایش قیمت آب را ابلاغ خواهند کرد و چگونگی اجرای آن را نیز برای ما مشخص خواهند کرد.

 وی با اشاره به این که در حال حاضر میانگین کشوری قیمت آب معادل 288 تومان است که احتمالا 20 درصد افزایش خواهد یافت، گفت:‌ در بخش‌های مختلف کشور ضریب‌های مختلفی بر این قیمت تاثیرگذار خواهد بود.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا 20 درصد افزایش نسبت به قیمت تمام شده خواهد بود یا نسبت به قیمت پیشین آب؟ گفت: سال گذشته چون هنوز قیمت تمام شده آب تصویب نشده بود، دولت بنیانی گذاشت که قیمت موجود متوسط‌ گیری شود و اکنون قیمت مصوب سال گذشته را 20 درصد افزایش خواهیم داد.

 هدفمندی یارانه‌ها مصرف آب را پنج درصد کاهش داده است

 معاون وزیر نیرو درباره تاثیر هدفمندی یارانه‌ها بر کاهش مصرف آب در کشور گفت: مصرف آب در کشور به طور متوسط در بخش‌های مختلف پنج درصد کاهش داشته است که این کاهش میانگین سراسر کشور بوده است، ولی امیدواریم با توجه بیشتر مردم به اهمیت آب شاهد بهره‌برداری مناسب‌تری از این نعمت خدادادی باشیم.

 آبرسانی سیار برای پروژه‌های مسکن مهر

 عطارزاده همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش در واکنش به اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی که گفته‌اند 10 هزار واحد مسکن مهر آماده افتتاح است که منتظر تامین آب، برق، گاز و فاضلاب مانده‌اند، گفت:‌ در اغلب مناطق با همکاری و مساعدت مسئولین آبفا با بخش مسکن مشکل خاصی در این زمینه نداریم، اما در بعضی مناطق یا محدودیت آبی داریم یا طراحی پروژه به گونه‌ای بوده که تامین آب به سادگی صورت نمی‌گیرد. مثلا در شهری طرح جامع آب تصویب شده، ولی مسکن مهر در ارتفاع بالاتری از این طرح ساخته شده است که اصلاح این طرح زمان می‌برد؛ البته این مناطق محدود هستند.

 عطارزاده از راهکار وزارت نیرو برای آبرسانی سیار به برخی پروژه‌های مسکن مهر خبر داد و گفت:‌ اگر جایی نتوانسته‌ایم آبرسانی این پروژه‌ها را انجام دهیم، راهکارهایی دیگری داریم و می‌توان با هماهنگی استانداران و فرمانداران این بخش‌ها از سیستم آبرسانی سیار برای تامین آب مردم ساکن در این پروژه‌ها استفاده کنیم تا شبکه آب و فاضلاب به این مناطق برسد ودغدغه‌ای برای تامین آب نداریم.

 وی با این حال خاطرنشان کرد: در استان تهران برخی پروژه‌های مسکن مهر در مناطقی توسعه پیدا کرده که آبرسانی به آن‌ها هزینه زیادی برای وزارت نیرو خواهد داشت، ولی رئیس جمهور و معاونت راهبردی ریاست جمهوری قول تامین اعتبار برای آبرسانی به این پروژه‌ها را داده‌اند که امیدواریم به زودی اجرایی شوند.

کد خبر 148178
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز