یکشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نمایشگاه موسیقی که از طرف جمعی از ناشران شناخته شده موسیقی و در جنب جشن خانه موسیقی تدارک شده است،صبح یک‍‌شنبه،17 مهر،در محوطه تالار وحدت افتتاح شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین،حمید رضا نوربخش  دبیرجشن خانه موسیقی پیش از افتتاح این نمایشگاه گفت:برپایی این نمایشگاه در برنامه‌های خانه موسیقی قرار نداشت،اما برخی از ناشران که در زمره کانون در شرف تاسیس ناشران خانه موسیقی قرار دارند این پیشنهاد را مطرح کردند و در نهایت با مساعدت آقای آزادی(مدیر نشر موسیقی نی‌داود) در فرصتی بسیارکوتاه این نمایشگاه برپا شده است.

نوربخش ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی نمایشگاهی در خور ناشران و اهل موسیقی را بتوانند تدارک ببینند.
نوربخش از تلاش‌ها وهمراهی‌ها مدیر تالار وحدت در اختصاص فضا برای این مکان قدردانی کرد،این در حالی است که به گفته برخی از ناشران طبق توافق با خانه موسیقی و مدیرعامل این مجموعه ،قرار شده بود مکان این نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار ناشران قرار گیرد،اما مدیر بنیاد رودکی رقمی بابت اجاره چند روز این مکان از ناشران دریافت کرد.

منوچهر‌آزادی،مدیر موسسه نشر موسیقی نی‌داود و مدیر اجرایی این نمایشگاه که به همراه محمد‌تقی حق‌بین در فاصله‌ای بسیار کوتاه داربست‌ها و تدارکات حضور ناشران شناخته شده موسیقی را فراهم کردند، درگفت‌وگویی با همشهری‌آنلاین گفت:نزدیک به 20 ناشر شناخته شده موسیقی در این نمایشگاه آثارشان را به نمایش می‌گذارند و این نمایشگاه از 16 تا 22 مهر و تا ساعت 21 و 30 دقیقه در محوطه تالار وحدت برپاست.

به گفته آزادی قرار بود ناشران تنها هزینه‌های داربست را بپردازند اما در آخرین لحظات هزینه‌ای هم بابت این مکان بر ناشران تحمیل شد که از طریق دو نشر موسیقی ایرانگام و آوای باربد این هزینه پرداخت شد.

در افتتاحیه نمایشگاه ناشران موسیقی محمد سریر،داود گنجه‌ای،داریوش پیرنیاکان،جهانگیر نصری‌اشرفی،احمد صدری و جمعی دیگر از اهالی موسیقی حضور داشتند.
روبان نمایشگاه را داود گنجه‌ای ، به عنوان تنها عضو حاضر از شورای عالی خانه موسیقی  قیچی زد.

همزمان با افتتاح نمایشگاه موسیقی آثار مشترک دکتر محمدسریر و زنده‌یاد محمد نوری در قالب دو سی‌دی صوتی عرضه شده است.
پیش از این و درآذرماه سال 86 نخستین نمایشگاه موسیقی‌ و آثار شنیداری به دبیری سید عبدالحسین مختاباد  در فضای سالن‌ها موسسه آ‌فرینش‌های هنری برگزار شد که چه از نظر حجم و چه برنامه‌های جنبی و تعداد شرکت کنندگان بسیار کیفی‌تر از نمایشگاه کنونی است. آن نمایشگاه را انجمن موسیقی ایران به مدیریت اجرایی بابک رضایی برگزار کرد،اما به رغم توفیق و شناخته شدن آن نمایشگاه به عنوان مهمترین رخداد موسیقی سال 86 و اقبال ناشران و اهالی موسیقی از تکرار‌آن،نمایشگاه یادشده هیچ‌گاه تکرار نشد.

more مختاباد از نخستین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری می‌گوید

حق‌بین که مدیریت نشر موسیقی آواز جنوب را عهده‌دار است و در نمایشگاه قبلی هم جزو دست‌اندرکاران اجرایی کار بود، به همشهری‌آنلاین گفت: اگر دست‌اندرکاران تالار وحدت موافقت کنند، می‌توان نمایشگاه بعدی را با برنامه ریزی بهتر در این مکان برگزار کردو پیشنهاد داد که این مکان بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه است، به دلیل اینکه در کنار تالار وحدت قرار دارد و تماشاگران می‌توانند از این نمایشگاه و‌آثار آن دیدن کنند.

در نمایشگاه ناشران موسیقی موسساتی چون آوای باربد،نی‌داود،مشکات،مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی وهنری شهرداری، ماهور، ابتکار، ایران گام، آوای جنوب، ماه ریز، آوای ماندگار، آوای حنانه، رهگذار هفت اقلیم، آوای مهر میهن، ترانه،چهارباغ و... حضور دارند.

کد خبر 147920
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز