شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بد غذایی کودک حتی اگر به دلایل غیرجسمی باشد می‌تواند در طولانی مدت سبب اختلال در رشد کودکان شود و اگر این مسئله رخ دهد باید او را به متخصص اطفال ارجاع داد.

بد غذایی کودک سبب اختلال در رشد می شود

انجمن علمی تغذیه کودکان اعلام کرد: مصرف بیش ار حد نوشیدنی‌ها به ویژه نوشیدنی‌های تهیه شده از مرکبات، سبب کاهش اشتهای کودک برای صرف غذاهای جامد و اصلی می‌شود.

بنابراین گزارش،‌ تداوم مصرف غذاهای نیمه جامد در سال دوم زندگی از عوامل بروز بد‌غذایی در کودکان است زیرا ممکن است کودک در این صورت از خوردن غذاهای جامد با قوام سفت‌تر یا قطعات جامد مواد غذایی خودداری کند.

این گزارش می‌افزاید، برخی کودکان کم سن در انتخاب آن چه می‌خواهند بخورند بسیار سخت‌گیر هستند و ممکن است فقط طیف محدودی از غذاها را مصرف کنند و برای والدین نیز آسان‌تر است غذاهایی را که از پذیرش آنها توسط کودک اطمینان دارند به او عرضه کنند که این امر خود به بد‌غذایی کودکان کمک می‌کند.

بر اساس این گزارش، والدین بهتر است در غذای ارائه شده به کودکان تنوع و جذابیت را در نظر بگیرند. کودکان ممکن است بادیدن یک بشقاب خیلی بزرگ پر از غذا، سر خورده شوند بنابراین بهتر است وعده‌های غذایی به مقادیر کمتر و به صورت رنگارنگ و زیبا به کودک عرضه شوند.

more ده توصیه بهداشتی برای غذای کودک

این گزارش حاکیست، اضطراب والدین از مهم‌ترین عوامل بدغذایی در کوکان است والدین نسبت به آنچه کودکان می‌خورند و یا نمی‌خورند بسیار حساس هستند و اکثرا تصوری غیر واقعی از آن چه کودک باید بخورد،‌ دارند وقتی کودک از خوردن غذا به مقدار مورد انتظار آنان امتناع می‌کند این مسئله ممکن است در رفتار والدین اثر کرده و سبب اعمال فشار به کودک برای صرف غذا شود.

www.salamatnews.com

کد خبر 147788
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز