شنبه ۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین موزه دریایی هرمزگان همزمان با روز جهانی دریانوردی در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس گشایش یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مسئول برپایی این موزه گفت: این موزه که نخستین موزه دریایی کشور است به منظور حفظ ارزش‌ها و فرهنگ غنی دریایی و ثبت خاطرات گذشته و پاسداشت تلاش دریانوردان گشایش یافت.

در این موزه لوازم قدیمی دریانوردی مانند انواع تجهیزات، ابزارآلات و ادوات اداری، قطعات و ماشین آلات دریانوردی (در اندازه کوچک) نگهداری می‌شود.

در موزه دریایی هرمزگان 38 قطعه عکس، 38 سند و 47 وسیله دریانوردی از جمله چراغ فانوس دریایی، لباس غواصی، دستگاه رادار قدیم و تجهیزات تخلیه و بارگیری قدیمی وجود دارد.

آقای جهانشاهی افزود: قدیمی ترین اثر این موزه، عکسی از کارکنان اسکله شهید حقانی و مردم متعلق به دوره قاجاریه و کوچکترین وسیله این موزه نیز یک قطب نمای زیر دریایی است.

همچنین به مناسبت روز جهانی دریانوردی نخستین جشنواره عکس، اسناد و تجهیزات قدیمی بنادر و دریانوردی هرمزگان با حضور 250 میهمان در مجتمع بندری شهید رجایی آغاز بکار کرد.

در این جشنواره از هفت برگزیده و 50 دریانورد نمونه هرمزگانی نیز قدردانی می‌شود.

آقای جهانشاهی گفت: تا پایان شهریور 2 هزار عکس، 47 ادوات دریایی و 38 سند قدیمی قبل از سال 1370 به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی افزود: قدیمی ترین سند ارسالی متعلق به سال 1304 هجری شمسی و نامه‌ای محرمانه با موضوع متحد شدن لباس کارکنان اداره بندر است.

برپایی نمایشگاه آثار برگزیدگان جشنواره در هتل هرمز بندرعباس از برنامه های جنبی این جشنواره یک روزه است.

کد خبر 147209
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز