همشهری آنلاین: معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سال 90 از 9 مهر ماه گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد افزایش یافت.

دکتر سید جلال طباطبایی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: با افزایش کد رشته های پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت از تعداد 302 به 391 کد رشته میزان پذیرش نیز افزایش یافته است.

وی یادآور شد: با افزایش 89 کد رشته جدید، 716 نفر نیز به ظرفیت پذیرش اضافه شد و در نهایت سه هزار و 120 نفر در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال 90 پذیرفته می‌شوند.

طباطبایی گفت: تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 90 می‌توانند از 9 تا 13 مهرماه جاری با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور برحسب مورد نسبت به انتخاب کد رشته های موجود که در سایت قرار می‌گیرند، اقدام کنند.

وی افزود: افرادی که در دانشگاه‌ها نیز ثبت نام کرده‌اند می‌توانند در فرآیند انتخاب رشته شرکت کنند اما در صورت قبولی در کد رشته های جدید، قبولی قبلی آنها لغو می‌شود.

معاون سازمان سنجش اضافه کرد: پس از انتخاب رشته داوطلبان در فرآیند تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سال 90، پاسخ انتخاب رشته در مهرماه جاری اعلام می‌شود. دانشگاه‌ها مختار هستند نیمسال پذیرش برای این دسته از دانشجویان را نسبت به امکانات موجود در دانشگاه‌ها نیمسال اول یا نیمسال دوم اعلام کنند.

وی تاکید کرد: داوطلبانی که اسامی آنها به عنوان پذیرفته شده نهایی در یکی از کدرشته محل‌های بورسیه و یا شرایط خاص اعلام شده است، حق انتخاب کد رشته در فرآیند تکمیل ظرفیت را ندارند. همچنین کد رشته محل هایی که دارای آزمون های عملی یا تشریحی هستند باید منحصراً از سوی داوطلبانی که پیش از این در آزمون عملی و تشریحی شرکت کرده اند، انتخاب شود.

 کنکور کارشناسی ارشد سال 90 در 142 کد رشته امتحانی و در روزهای 27 تا 29 بهمن سال 89 برگزار شد و 870 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند و در نهایت 85 هزار نفر در این دوره پذیرش شدند.

کد خبر 147163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز