شنبه ۹ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: طاهر شیخ‌الحکمایی در کشورهای سوریه، لبنان و مراکش مجسمه‌هایی در قالب برگزاری کارگاه آموزشی و سمپوزیوم مجسمه‌سازی خلق می‌کند.

به گزارش مهر،طاهر شیخ‌الحکمایی هنرمند مجسمه‌ساز در این باره گفت: از ابتدای هفته جاری یک ورک‌شاپ مجسمه‌سازی در یکی از دانشگاه‌های سوریه برگزار می‌کنیم و پس از آن کارگاهی دیگر در دانشگاه‌های کشور لبنان خواهیم داشت.

وی افزود: در این کارگاه‌ها محمدکاظم حسن‌وند یکی از هنرمندان نقاش کشورمان نیز کارگاه‌هایی در‌ حوزه نقاشی برگزار می‌کند.

این مجسمه‌ساز درباره این کارگاه‌ها توضیح داد: با توجه به اینکه زمان ما برای برگزاری این کارگاه‌ها محدود است تلاش خواهیم کرد که به یک‌ نوع بداهه‌کاری بپردازیم.

اگر این امکان وجود داشته باشد که مجسمه‌هایی با طول دو یا سه‌ متر خلق کنیم، امکان جانمایی در فضای باز این دانشگاه‌ها وجود خواهد داشت.

به هر حال تلاش ما این است که آثار ماندگاری خلق کنیم که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

شیخ‌الحکمایی در ادامه به برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی در شهر آقادیر مراکش اشاره کرد و گفت: همزمان با حضور در کشور لبنان و سوریه، دعوت‌نامه‌ای هم از کشور مراکش برای حضور در سمپوزیوم مجسمه‌سازی سنگ داشتیم که قرار است بعد از برگزاری این کارگاه‌ها به کشور مراکش نیز برویم.

در این سمپوزیوم هشت هنرمند از کشورهای مختلف جهان از جمله یونان، ترکیه و مراکش نیز حضور خواهند داشت و آثاری را با سنگ خلق می‌کنند.

شیخ‌الحکمایی پیش از این در سوریه مجسمه زن محجبه ایرانی را ساخته بود که مورد توجه سوری‌ها قرار گرفت.

 

کد خبر 147124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز