همشهری آنلاین: سایت آرت اکسپو تهران با همکاری گالری"آرت پی پل" و با هدف معرفی هنرمندان ایرانی در سطح جهان مسابقات آنلاین تجسمی برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، نسرین برکت مدیر اجرایی این مسابقه گفت:طی یکسال گذشته فعالیت‌های بین‌المللی خود را شروع کرده‌ام و در این فاصله و طی سفرهای متعددی که داشتم با گالری‌ها،هنرمندان و فعالیت‌های آنها آشنا شدم و به معرفی دستاوردهایم پرداختم.

او ادامه داد: در راستای این برنامه تصمیم به راه‌اندازی یک مسابقه اینترنتی گرفتم که بعد از رایزنی با گالری‌های ایرانی و خارجی موفق به دریافت پاسخ مثبت از طرف 4 گالری شدم.

به گفته‌ مدیر سایت آرت اکسپو تهران، داوری اولیه بر اساس فراخوان و شرایط آن انجام و 50 اثر انتخاب می‌شود اما در ادامه کار گالری‌هایی همچون "فروهر" و "هفت ثمر" جزو حامیان این رویداد هستند و بر اساس اولویت‌های خود آثاری را از این میان انتخاب خواهند کرد و برای بقیه آثار نیز شرایط ویژه‌ای فراهم خواهد شد.

به گفته‌ برکت، این فراخوان تنها هنرمندان ایرانی داخل و خارج کشور را شامل می‌شود.

این جشنواره شامل رشته‌های نقاشی،طراحی،عکاسی،ویدئو آرت و تصویرگری با موضوع "آزاد" می‌شود و هر هنرمند می‌تواند حداکثر سه اثر خود را به نشانی info@artexpotehran.com ارسال کند.

انتخاب آثار در دو مرحله انجام خواهد شد که مرحله نخست رأی‌گیری در صفحه فراخوان روی آثار توسط عموم بازدیدکنندگان صورت می‌گیرد و در مرحله دوم آثار توسط هیأت داوران انتخاب می‌شود.

در مرحله اول 50 هنرمند و در مرحله دوم 10 نفر انتخاب خواهند شد.

آخرین مهلت ارسال آثار تا 28 آبان‌ماه است و اسامی برندگان مرحله اول در تاریخ 20 آذر و برگزیدگان نهایی در تاریخ 29 آذر معرفی خواهند شد.

این در حالی است که بر اساس فراخوان این مسابقه، برگزیدگان امکان نمایش دوهفته‌ای در گالری آرت پی پل،نمایش دو هفته‌ای در گالری ابرا،نمایش یک هفته‌ای در گالری هفت ثمر و نمایش 17 روزه در گالری فروهر را پیدا می‌کنند و علاوه برآن، جایزه‌ای باارزش از آرت پی پل دریافت کرده و آثارشان به مدت یک سال بر روی وب سایت این گالری نمایش داده می‌شود.

فراهم آوردن شرایط مناسب برای فروش آثار از جمله معرفی آثار به مجموعه‌داران و هنردوستان در سطح جهانی از دیگر جوایز این مسابقه آنلاین است.

بر اساس این فراخوان، زمان نمایش آثار برگزیدگان مرحله اول،در گالری فروهر از 30 دی تا 16 بهمن ماه امسال و زمان نمایش آثار برگزیدگان نهایی در گالری ابرا از 11 تا 24 اسفند سال جاری،در گالری آرت پی پل از 25 اسفند تا 12 فروردین سال 91 و در گالری هفت ثمر، از اول تا 6 اردیبهشت 91 خواهد بود.

هیأت داوران انتخاب آثار را حسام ابریشمی،گای کلمنت کوهن،آلن مزتی،علی معمار و پاسکال.تی.سایر برعهده دارند و علی معمار نیز مدیر جشنواره است.

 

کد خبر 147360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز