همشهری آنلاین- ندا شریف: هنر رای ویلافانز شاید باورکردنی نباشد. او جزو هنرمندانیست که با دستان توانای خود تصورات ذهنی‌اش را به زیبایی عینیت می‌بخشد و در این راه تنها از ابزار کدوحلوایی استفاده می‌کند.

ارتباط رای ویلافانز با کدوحلوایی تقریبا به دوران کودکی او برمی‌گردد. زمانی که او با تیز کردن چاقو و کندن چوب، مجبور به ساختن اسباب‌بازی برای خود بود تا فشاری به خانواده فقیر کشاورزش وارد نشود.

 

اما اوضاع برای او بدتر می‌شد تا جایی که دیگر از چوب نیز نمی‌توانست برای ساختن اسباب‌بازی استفاده کند. بله به دلیل نیاز خانواده در زمستان به استفاده از چوب برای گرم کردن خانه، او مجبور به انتخاب کدوحلوایی شد.

چون اسباب‌بازی‌های کدوحلوایی او یک هفته بیش‌تر دوام نداشت و خراب می‌شد، او برای آن که جعبه اسباب‌بازی‌اش خالی نباشد، بی وقفه کار می‌کرد و همین تلاش بی‌وقفه، رمز موفقیت بعدی او شد.

در طول دوران تحصیل، معلمان و هم‌کلاسی‌های رای به استعداد و هنر خدادادی او پی بردند تا آن که وی در سال 1991 در مدرسه هنرهای تجسمی نیویورک فارغ التحصیل شد.

درست است که مردم علاقه زیادی به کنده‌کاری‌های او بر روی کدوحلوایی دارند، اما او در اصل یک مجسمه‌ساز است.

کارهای او در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی پخش شده و آن‌قدر زیباست که سال گذشته برای کندن کدوحلوایی‌های کاخ سفید از او دعوت به عمل آمد.

http://www.boredpanda.com

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۹