کریم اعظمی: چند روز پیش بود که امیر قلعه‌نویی مدیر سازمان فوتبال استقلال جلسه‌ای با تئودور یونگ مربی سابق پرسپولیس برگزار کرد، حالا حضور این مربی در استقلال مراحل پایانی‌اش را طی می‌کند و به زودی یونگ را روی نیمکت استقلال خواهیم دید.

در چنین شرایطی این موضوع مطرح شده که یونگ به زودی جای مرفاوی را خواهد گرفت ولی قلعه‌نویی که در جریان این اتفاقات نقش پررنگی دارد این خبر را تکذیب می‌کند. گفته می‌شود که مرفاوی هم از این شرایط چندان راضی نیست، قلعه‌نویی در این خصوص می‌گوید: «این مسائل به هیچ‌عنوان صحت ندارد، در مورد یونگ هماهنگی‌های لازم با مرفاوی صورت گرفته و مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد.»

  • بحث حضور یونگ در استقلال به کجا رسید؟

در این خصوص تمامی بررسی‌های لازم را انجام  دادیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که کادر فنی نیاز به تقویت دارد. البته اینجا باید تأکید کنم که در کادر فنی جابجایی صورت نخواهد گرفت و فقط بحث تقویت مطرح است.

  • آوردن یونگ هزینه زیادی دارد، این در حالی است که استقلال با مشکلات مالی مواجه است.

این موضوع را درک می‌کنیم که استقلال مشکل مالی دارد و در این زمینه خودم بارها صحبت کرده‌ام ولی کادر فنی استقلال باید تقویت شود و ما با در نظر گرفتن فاکتورهای خاصی یونگ را انتخاب کردیم.

  • چه فاکتورهایی؟

یونگ چند ماه در ایران کار کرده و تا حدودی با شرایط فوتبال ما آشناست، در ضمن استقلال هم مثل پرسپولیس یک تیم پرحاشیه است. یونگ یک مربی هلندی است و سبک فوتبال ما به فوتبال این کشور نزدیک است.

  • پس حضور او در استقلال قطعی شده است؟

همه چیز مراحل اداری‌اش را طی می‌‌کند و مسئولان باشگاه هم باید موافقت خود را اعلام کنند، البته فکر نمی‌کنم مشکل خاصی ایجاد شود.

  • یونگ چه زمانی به ایران می‌آید؟

او به احتمال فراوان دوشنبه (16 بهمن) یا سه‌شنبه هفته آینده به ایران می‌آید.

  • با این وضعیت شنیده می‌شود که یونگ به زودی سرمربی استقلال خواهد شد.

بعضی‌ها برای خودشان چنین حرف‌هایی را می‌زنند و اهداف خاصی دارند که ما به این مسائل توجه نمی‌کنیم. همانطور که گفتم در بحث آمدن یونگ فقط تقویت کادر فنی را در نظر گرفته‌ایم و بحث جابجایی وجود ندارد.

  • یعنی یونگ خیلی راحت حاضر می‌شود که به عنوان دستیار مرفاوی در استقلال کار کند؟

در آخرین جلسه‌ای که با یونگ داشتم او تأکید داشت که مهمترین موضوع کار کردن در استقلال است و پست برایش مهم نیست.

  • می‌گویند مرفاوی مخالف حضور یونگ در استقلال است.

در این زمینه با خود صمد هم حرف زدیم و مشکل خاصی وجود ندارد. مرفاوی هم موفقیت استقلال را می‌خواهد و این مسائل برایش چندان حائز اهمیت نیست، باز هم می‌گویم که صمد سرمربی استقلال است و یونگ به عنوان مربی فعالیت خواهد کرد.

  • پس از شانزده هفته وضعیت استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اگر بعضی از آقایان بگذارند استقلال بدون مشکل روند طبیعی‌اش را طی خواهد کرد ولی متأسفانه بعضی‌ها در شرایط حساس؛ بحث عوض کردن سرمربی را مطرح کردند و این موضوع استقلال را دچار حاشیه کرد. این کار یک نوع خودزنی بود و باعث شد از رقابت حساس قهرمانی عقب بمانیم.

  • ولی به نظر می‌رسد که در بین اعضای هیأت مدیره استقلال فقط رسولی‌نژاد در این چند وقت موضعی مخالف نسبت به شما داشته است.

این جریانات جای تأسف دارد و بهتر است حرفی نزنم. در هیأت مدیره استقلال افراد بسیار بزرگی حضور دارند که به هیچ عنوان مصاحبه نمی‌کنند و اینکه  این آقا به خودش اجازه می‌دهد هر حرفی بزند بسیار تأسف‌آور است.

  • استقلال در خط هافبک و حمله دچار ضعف است.در این پست‌ها بازیکن جدیدی جذب نخواهید کرد.

باید استقلال را تقویت کرده و در این پست‌ها یکی دو بازیکن جذب کنیم. البته استقلال یک جای خالی دارد و باید یک بازیکن زیر 23 سال جذب کنیم تا بتواند در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بازی کند. برای جذب مهاجم، بازیکنانی را از کشورهای امارات، آلمان و برزیل در نظر گرفته‌ایم تا در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

  • برای بازی دوستانه مقابل بلاروس اسامی بازیکنان تیم ملی چه زمانی اعلام می‌شود؟

روز جمعه (13 بهمن) اسامی بازیکنان را اعلام می‌کنیم، یازده بازیکن از لیگ برتر و ده بازیکن از جمع لژیونرها در لیست جدید تیم ملی حاضر خواهند بود.

  • از میان اماراتی چند بازیکن دعوت می‌کنید؟

5 بازیکن از لیگ امارات به اردو می‌آیند و 5 بازیکن هم از جمع لژیونرهای اروپایی در اردو حاضر خواهند بود.

  • حضور همزمان شما در استقلال و تیم ملی حساسیت‌هایی را ایجاد کرده است و خیلی‌ها معتقدند که سرمربی تیم ملی باید یک شغله باشد.

در استقلال کار ستادی انجام می‌دهم و در تیم ملی هم تمامی کارها طبق برنامه‌ای که ارائه داده‌ایم پیش می‌رود. من معتقدم اگر در کارها نظم وجود داشته باشد هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد.

  • چند وقت پیش گفتید که سرمربی امید باید با نظر شما انتخاب می‌شد؟

در مورد تیم امید نمی‌خواستم دخالتی داشته باشم ولی آقایان خواستند که کمک کنم. از لحاظ اخلاقی وظیفه دارم از سرمربی امید حمایت کنم و مشکل خاصی وجود ندارد. من روی این مسائل حساسیت خاصی ندارم ولی آنهایی که چنین بحث‌هایی را مطرح می‌کنند قصد ضربه زدن به استقلال را دارند و طی سه سالی که سرمربی بودم می‌خواستند حاشیه درست کنند.

کد خبر 14711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز