شنبه ۱۶ دی ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

مهدی ربوشه: کاروان فوتبال ایران به همراه نوزده ملی‌پوش امروز 4 صبح شنبه 16 دی برای حضور در تورنمنت چهارجانبه امارات به دبی پرواز کرد.

6 لژیونر اماراتی هم در آن جا به تیم ملی ملحق خواهند شد تا امیر قلعه‌نویی دایره نفرات مورد نیازش در دو بازی دوستانه روزهای دوشنبه 18 دی و چهارشنبه 20 دی که به ترتیب مقابل هامبورگ و اشتوتگارت برگزار می‌شود را باز شناسد. این فهرست که به نظر می‌رسد برآمده از بهترین‌های لیگ است یک روز پیش از موعد مقرر اعلام شد تا حاج امیر قلعه‌نویی شب گذشته با خیالی آسوده از میهمانانش پذیرایی کند. در تورنمنت امارات تیم‌های شرکت‌کننده می‌توانند با لیست کامل  (62 نفر) حضور یابند تا از امکانات تمرینی، بدنسازی و تفریحی برخوردار شوند و مورد تست‌های مختلف قرار گیرند، به همین دلیل تیم ملی فوتبال کشورمان هم با فهرست کامل در این تورنمنت شرکت خواهد کرد.

فهرست متعادل
حسن رودباریان، وحید طالب‌لو، رحمان احمدی، علیرضا نیکبخت واحدی، هادی شکوری، سیدهادی عقیلی، محمد نصرتی، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، حسین کاظمی، ابراهیم صادقی، پژمان نوری، حسین بادامکی، سیدصابر میرقربانی، مهدی رجب‌زاده، هاشم بیک‌زاده، پیروز قربانی، مرتضی اسدی و کیانوش رحمتی 19 بازیکنی هستند که امیر قلعه‌نویی آن‌ها را برای حضور در تورنمنت امارات به تیم ملی دعوت کرده است.

این در واقع ششمین لیست امیر پس از رسیدن به سرمربیگری تیم ملی است. او پس از جام جهانی در بازی دوستانه مقابل امارات و همچنین بازی با سوریه که در چارچوب مقدماتی جام ملت‌های آسیا برگزار شد اولین لیست خود را اعلام کرد. پس از آن نیز در تورنمنت چهارجانبه اردن، بازی رفت کره جنوبی و برگشت با سوریه، همچنین رویارویی با تایوان در هنگ‌کنگ و بعد از آن بازی برگشت با کره جنوبی چهار مرتبه این لیست را دچار تغییراتی‌کرد تا در ششمین لیست خود نفرات قابل توجهی را انتخاب کند. تفاوت عمده لیست اول قلعه‌نویی با لیست ششمی که اعلام کرده اما قابل تأمل است. قلعه‌نویی که در اوایل حضور خود در رأس کادر فنی تیم ملی به تصمیمات جانبدارانه به سود آبی‌ها متهم می‌شد در تازه‌ترین فهرست اعلامی تصمیم گرفته از بازیکنان استقلال که اتفاقاً طی هفته‌های اخیر دچار افت شده‌اند کمتر استفاده کند.

او لیست متعادلی را اعلام کرده که به طور قطع نمی‌توان شائبه‌ای را در آن مشاهده کرد. تا جایی که چندی پیش مهرزاد معدنچی که اتفاقاً در لیست ششم هم حضور ندارد تأکید کرد «قلعه‌نویی در انتخاب نفرات تیم‌ملی تعصب به خرج نمی‌دهد و حتی هوای پرسپولیسی‌ها را هم بیشتر دارد»!

اهداف آلمانی‌ها
باتوجه به حضور ایران، امارات، اشتوتگارت و هامبورگ در این تورنمنت چهارجانبه که طی آن تیم‌های ایران و امارات فقط با دو باشگاه آلمانی روبرو می‌شوند و به مصاف هم نمی‌روند، توماس دال، سرمربی تیم بحران‌زده هامبورگ که هنوز هم از ماندنش روی نیمکت این تیم مطمئن نیست، به موازات برونو متسو و قلعه‌نویی نگاهی امیدوارانه به این تورنمنت دوخته است. او با اضافه کردن یک تمرین‌دهنده سوئیسی به نام «میشائیل شرودر» قصد بازسازی فیزیکی و روحی بازیکنانش را دارد. هامبورگی‌ها پنجشنبه به دبی آمدند و تمرینات‌شان را در باشگاه النصر آغاز کردند. دال در این مورد می‌گوید: «در این کمپ تمرینی، این شانس را داریم که یک تصفیه عالی انجام دهیم.»غیرقابل پیش‌بینی نیست که اشتوتگارت هم با اهدافی مشابه هامبورگ در این تورنمنت حضور یافته است.

حضور غیرمنتظره بادامکی
در لیست تازه‌ای که امیر آن را برای شرکت در تورنمنت امارات انتخاب و اعلام کرده، حضور بعضی از بازیکنان نظیر حسین بادامکی کمی غیرمنتظره است. به نظر می‌رسد بعضی از بازیکنان در لیست قلعه‌نویی رفته‌رفته جای خود را تثبیت کرده‌اند در غیر این صورت بادامکی که در پرسپولیس به جز بازی هفته پانزدهم مقابل ذوب‌آهن نتوانسته بود نمایش چندان چشمگیری از خود ارائه دهد، نباید در میان دعوت‌شدگان قرار می‌گرفت. این بازیکن که قابلیت‌های فنی خوبی دارد در شرایط افت هم مورد توجه قلعه‌نویی است. کیانوش رحمتی را هم می‌توان در همین دسته «دعوت‌شده‌های غیرمنتظره» جای داد.

کیا با پیراهن هامبورگ
رویارویی مهدوی‌کیا با پیراهن هامبورگ مقابل تیم ملی جذابیت‌های خاص خودش را دارد. کیا در آخرین اظهارنظر خود گفته است: «بازی کردن من مقابل تیم ملی یک مسئله کاملاً حرفه‌ای است و البته از این بابت هیچ ابایی ندارم.» کاپیتان تیم‌ملی در خصوص بازی نکردنش برای تیم ملی در این تورنمنت ضمن اشاره به تاریخ بازی‌ها تأکید کرده است: «تاریخ این دو روز در شب فیفا نبود. بنابراین من باید در خدمت باشگاه هامبورگ قرار می‌گرفتم. همین!»

سامره، مبعلی‌ و میرقربانی؛ مدعوین جدید
سامره، عنایتی، کاظمیان، کعبی، خطیبی و مبعلی همه این بازیکنان شاغل در امارات، در دبی به تیم‌ملی ملحق خواهند شد. قلعه‌نویی در یک انتخاب قابل توجه پس از مدت‌ها ایمان مبعلی را دعوت کرده است. باشگاه النصر، فرهاد مجیدی را برای دیدار نیمه نهایی جام حذفی می‌خواهد و احتمالا این موضوع باعث شده تا یک جای خالی در فهرست عوت‌شدگان به تیم‌ملی دیده شود و در مقابل فرصت نصیب مبعلی شده تا پس از مدت‌ها دوری از تیم ملی در تورنمنت امارات با آرزوی دیرینه‌اش آشتی کند.

دعوت از ایمان مبعلی و علی سامره یکی دیگر از نقاط قوت لیست تازه امیر قلعه‌نویی است. احیای دوباره مبعلی می‌تواند تیم ملی را به برخورداری از حضور یک هافبک - مهاجم تکنیکی و جوان بیش از پیش امیدوار کند.با نگاهی به ششمین فهرست امیر قلعه‌نویی جهت حضور در تورنمنت دبی به راحتی درمی‌یابیم که موجی تازه در دعوت بازیکنان جوان و با انگیزه حاضر در لیگ برتر به راه افتاده است. دعوت از کیانوش رحمتی، ابراهیم صادقی، سیدجلال حسینی، هاشم‌ بیک‌زاده، صابر میرقربانی و مرتضی اسدی گواه این مدعاست.

کد خبر 12686

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز