چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل چاپ و توزیع کتب های درسی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه 99 درصد کتاب‌های درسی در کشور با موفقیت توزیع شده است، گفت: در صورتی که کتاب‌ها اشکال چاپ و صحافی داشتند، چاپخانه‌ها موظف به تحویل کتاب‌های سالم هستند.

آقای حسینی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود:‌البته بروز یک درصد ضریب خطا در توزیع کتب به عللی مانند اشتباه برخی مناطق آموزش و پرورش در ارائه آمارها ، طبیعی است.

وی ، مهاجرت برخی خانواده ها ، انتقال کارکنان دولت و نیروهای مسلح و به تبع آن جا به جایی فرزندان دانش آموزشان در مناطق مختلف کشور و تاخیر برخی افراد در نام نویسی مدارس به ویژه دانش آموزان شرکت کننده در آزمون های شهریور را از دیگر علل تغییر در آمار دریافت کنندگان کتب درسی برشمرد.

آقای حسینی گفت: ما دقیقا بر اساس آمارهای ارائه شده از مرکز آمار وزارت آموزش و پرورش ، 132 میلیون جلد کتاب تولید و توزیع کرده‌ایم .

وی برخی اشتباهات در چاپ و صحافی کتب درسی را از دیگر مشکلات توزیع کتب دانست و افزود: پارسال از 132 میلیون جلد کتاب فقط حدود 6 هزار جلد آن اشکال چاپ و صحافی داشت که در چنین مواقعی چاپخانه ها موظفند کتب سالم تحویل دهند.

مدیرکل چاپ و توزیع کتب های درسی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: چنانچه هر یک از مناطق آموزش و پرورش به هر علت در توزیع کتب درسی با مشکل یا کمبودی مواجه شده‌اند موضوع را به این اداره کل اطلاع دهند تا به سرعت مشکل را رفع کنیم.

امسال برای12میلیون و300هزار دانش آموز1100عنوان کتاب درسی با شمارگان132میلیون جلد چاپ شده است.

کتب درسی درفروشگاه های انتشارات مدرسه و شرکت چاپ و نشر کتاب های درسی به فروش می‌رسد.

هموطنان با مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند هر روز از ساعت 8 تا14:30  با اداره کل چاپ و توزیع کتاب های درسی با شماره تلفن 88827778 و واحد توزیع شرکت چاپ و نشر کتاب های درسی با شماره تلفن 5 ـ 44985161 تماس بگیرند.

 

 

 

کد خبر 146944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز