رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش در باره علت افزایش ۱۵ درصدی قیمت کتاب‌های درسی در سال تحصیلی آینده خبر داد.

علی عباسپور تهرانی فرد با بیان اینکه برای اثبات صحت و سقم این مسئله و مبنای این افزایش قیمت به آموزش و پرورش نامه نوشته‌ایم به خبرگزاری خانه ملت گفت: طبق قانون اساسی تا پایان دوره متوسطه، تحصیل باید به‌صورت رایگان برای همگان باشد. در این خصوص کتاب‌های درسی هم جزء همین اصل از قانون اساسی بوده و قیمت آن نباید حساب شود، بنابراین افزایش قیمت مفهومی ندارد. رئیس کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به اینکه آیا تغییر در محتوای کتاب‌های درسی می‌تواند باعث افزایش قیمت آن شود اظهار کرد: تغییر در محتوای کتاب‌های درسی تاثیری بر قیمت کتاب‌ها نخواهد داشت چرا که کتاب‌های دانش‌آموزان به‌دلیل رایگان بودن آموزش عمومی با یارانه دولتی چاپ می‌شود.

اخیرا معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از افزایش ۱۵درصدی قیمت‌ کتاب‌های سال تحصیلی 91-90 نسبت به سال پیش از آن خبر داده است.چاپ کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در ایران، معمولا حدود یکسال زودتر از آغاز سال تحصیلی شروع می‌شود و از مرداد ماه در اختیار فروشندگان کتاب‌های درسی قرار می‌گیرد و توزیع آن از نیمه شهریور هر سال آغاز می‌شود.

کد خبر 139997
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز