شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین : معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در ارتباط با بازنگری رشته ها در این دانشگاه گفت: بررسی رشته های قدیمی در دانشگاه تهران یک امر معمول است که با بررسی نهایی، رشته های جدید و رشته های میان رشته ای ایجاد می‌شود و یا در بعضی مواقع اصلاً نیازی به بازنگری نیست.

سید مهدی قمصری در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب در ارتباط با فرآیند بازنگری سرفصل‌ها در دانشگاه تهران اظهار داشت: بازنگری سرفصل دروس در رشته های موجود دانشگاه تهران یک امر معمول است که در گروه های مختلف انجام و پس از بررسی در شورای برنامه ریزی نهایی و سپس طی گزارشی به وزارت علوم ارسال می‌شود.

وی با اشاره به طرح آمایش رشته ها در دانشگاه تهران گفت: ممکن است رشته هایی در یک مقطعی ضرورت داشتند و هم اکنون نیازها تغییر کرده است. در بعضی مواقع نیز رشته های جدید در رشته های میان رشته ای ایجاد می‌شود و از سوی دیگر به همان نسبت به برخی رشته ها نیاز کمتری احساس می‌شود که بازنگری خواهند شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در ارتباط با بررسی این رشته ها در گروه های مختلف آموزشی دانشگاه گفت: از گروه ها خواستیم رشته هایی را درخواست کنند که ضرورت بیشتری دارند. با این حال، نتیجه نهایی این امر زمان بر است.

به گفته قمصری، رشته هایی هستند که دارای قدمت بیشتری هستند یا نیاز به بازنگری دارند یا اینکه هنوز مورد نیاز دانشگاه هستند. در واقع بعضی اوقات نیاز به تغییرات در سرفصل ها ایجاد می‌شود و گروه ها موظف به بررسی این ضرورت ها هستند.

وی در این باره به ذکر مثالی پرداخت و گفت: به عنوان مثال نیاز به بازنگری و یا تغییر در رشته های علوم تجربی کمتر مورد نیاز است و بیشتر به روز شدن مد نظر است. اما در رشته های علوم انسانی و اجتماعی تغییرات جدی و جدیدتری مطرح می شود که هم اکنون در دانشگاه تهران در حال بررسی است.

کد خبر 136198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز