همشهری آنلاین : مشاور عالی وزیر علوم در امور اجرایی با مقایسه تعداد دانشجویان و دانشگاه‌های کشور در دهه 60 و اکنون گفت: تعداد دانشجویان و موسسات آموزش عالی در حاضر اصلا قابل قیاس با سال 1360 نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس طائب در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه زابل گفت: هم اکنون 3 میلیون و 700 هزار دانشجو در 2 هزار و 241 موسسه آموزش عالی کشور مشغول به تحصیل هستند. در حالی که در سال 1360 تعداد دانشجویان 160 هزار نفر و تعداد دانشگاه‌های کشور تنها 10 واحد بود.

وی با بیان این که میانگین دانشجویان کشور 4 هزار و 950 نفر به ازای هر صد هزار نفر و در سیستان و بلوچستان 3 هزار و 868 نفر به ازای هر صد هزار نفر است، گفت: این در حالی است که بطور میانگین در شهرستان زابل 8 موسسه آموزش عالی، پنج هزار و 543 نفر دانشجو به ازای هر صد هزار نفر جمعیت وجود دارد و شهرستان زابل 8.4 درصد از دانشجویان استان سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

همچنین، محمود اوکاتی صادق، سرپرست جدید دانشگاه زابل گفت: امروزه آموزش عالی با تحولاتی که به وجود آورده، جامعه را متحول کرده به طوری که جامعه امروز ما دانش محور شده است.

وی افزود: دانشگاه ‌ها باید منابع رشته های تحصیلی قبلی را به روز و رشته های جدید را نیز براساس دانش روز دنیا و پاسخگویی به نیازهای جامعه راه اندازی کنند.

سرپرست دانشگاه زابل خاطرنشان کرد: یکی از وظایف رئیس دانشگاه، مدیریت و هماهنگ کردن نیروها برای بهره‌وری بهتر از امکانات دانشگاه است بنابراین باید استاد و دانشجو را بهتر درک کنیم و تعامل و مناسبات شایسته ای در بین آنها ایجاد کنیم.  

کد خبر 137396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز