روز دوشنبه مدیرعامل و مدیران مؤسسه همشهری در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس با حضور در مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی(ره) با تعدادی از جانبازان قطع نخاع دیدار و گفت‌وگو کردند.

روزنامه همشهری

به گــزارش خبــرنــگار همشهری، در این دیدار حسن سیاح یکی از جانبازان قطع نخاع شده در دوران دفاع مقدس که در عملیات فتح المبین به مقام جانبازی نایل آمده با اشاره به مشکلات جانبازان حین عبور و مرور و نبود امکانات برای بهبود اوضاع جانبازان ، پیشنهاد همسان‌سازی‌ و فراهم کردن امکانات بیشتر برای آنان را داد.

محمد حسن کولیوند جانباز دیگری که به‌عنوان بسیجی در سن 21سالگی وارد جبهه شده و در 26سالگی بعد از عملیات مرصاد در شلمچه مجروح شده است با بیان اینکه با رها کردن درس و مشق خود به جنگ دشمن رفته است، دوران کنونی را زمانه جنگ نرم دانست که باید با تدبیر با شبیخون فرهنگی دشمن مقابله کرد. کولیوند در صحبت‌هایش گفت که بند پوتین خود را آگاهانه بسته و وارد جبهه‌ها شده است. او محور اصلی در راه مبارزه را دفاع از ولی فقیه دانست و گفت که اگر ناآگاهانه در این مسیر قدم می‌گذاشتم در حال حاضر دچار انحراف می‌شدم.

یکی دیگر از جانبازان قطع نخاع شده علی اکبر خضرایی است که از همرزمان شهید چمران بوده و در سال 60 در منطقه سوسنگرد به درجه جانبازی نایل شده است. وی درس بزرگ امام(ره) به رزمندگان اسلام را پایبندی به حق دانست و تأکید کرد که در عرصه رسانه نیز با تأسی به همین نکته مهم باید قلم را براساس حق روی کاغذ به حرکت درآورد تا ماندگار بماند.

فرج جمالی که در عملیات کربلای 5 مجروح شده، می‌گوید که جانبازی نشانی است که باید آن را حفظ کرد زیرا همه مسافرند و باید روزی از این جهان رخت بربندند. یکی دیگر از جانبازان حاضر، در دیدار روز دوشنبه، مهران عبدالمناف بود که ضمن انتقاد از بی‌توجهی برخی مسئولان نسبت به مشکلات جانبازان خواستار احداث یک مرکز توانبخشی برای رسیدگی به وضعیت جسمانی جانبازان قطع نخاع شد. در این دیدار مهدی ذاکری، مدیرعامل مؤسسه همشهری، ضمن گفت‌وگو با جانبازان حاضر در مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی (ره) از آنان برای بازدید از مؤسسه همشهری دعوت به عمل آورد.

کد خبر 146881
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز