مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۵
۰ نفر

جمعی از مدیران و کارکنان موسسه همشهری غروب شنبه گذشته با حضور در خانه شهید جوادیان در محله نبرد جنوبی از مقام شامخ شهدای این خانواده تجلیل به‌عمل آوردند.

دیدار  خانواده شهدا

به گزارش خبرنگار همشهری، مدیرعامل موسسه همشهری دراین دیدار با اشاره به سابقه آشنایی خود با خانواده شهید جوادیان تصریح کرد: اولین بار آقای دکتر قالیباف شهردار محترم تهران در جلسه ای درباره رشادت های این خانواده ایثارگر، خاطره و نکات دقیقی را مطرح کردند که بهانه حضور ما در اینجا و انجام این دیدار شد.

شایان ذکر است علاوه بر تقدیم دو شهید یکی در قامت پدر و دیگری در جایگاه فرزند خانواده، دو فرزند دیگر این خانواده نیز مهر جانبازی بر سینه خود دارند.

در این دیدار ایثارگر جانباز محمد جوادیان با اشاره به رشادت‌های پدر و برادر شهید خود گفت که وقتی در سال 65 برای شناسایی پیکر شهید سعید جوادیان، برادر خویش، به معراج شهدا رفته‌اند در کمال تعجب با پیکر شهید عین‌الله جوادیان، پدر خویش مواجه شده‌اند؛ درحالی‌که از ناحیه پهلو مورد اصابت ترکش قرار گرفته بود.

آقای جوادیان از مسئولان معراج در آن سال‌ها نقل قول کرد که ابتدا می‌خواسته‌اند پدر وی را به‌دلیل عدم‌شناسایی هویت به‌عنوان شهید گمنام خاکسپاری کنند که اتفاقی با نام نوشته شده شهید در داخل پوتین وی مواجه می‌شوند و اینگونه فرزند به پدر خویش می‌رسد. این در حالی است که پس از 10 سال انتظار و بی‌خبری، در تحقیق و تفحص‌های پس از جنگ تحمیلی، پیکر فرزند شهید خانواده نیز پیدا می‌شود و اندکی از درد و آلام مادر منتظر این خانواده را التیام می‌بخشد. آقای جوادیان به ما گفت که پدر و برادرش هردو در عملیات کربلای 5 در شلمچه شهید شده‌اند درحالی‌که یگان‌های نظامی آنها نیز یکی نبوده است.

کد خبر 153660
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز