گروه اقتصادی: با گذشت حدود 6 ماه از اجرای مرحله دوم آزاد‌سازی‌ قیمت گندم، آرد و نان با وعده بهبود کیفیت این محصول و تداوم گلایه‌های مردم و دست‌اندرکاران، روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور اجرای طرح ارتقای کیفیت نان را صادر کرد.

نان

پس از زمزمه‌های مطرح شده در زمینه آزادسازی بازار گندم، آرد و نان و اذعان برخی مسئولان به نا‌کارآمدی نظارت‌های دولت برای بهبود کمی و کیفی تولید نان، روز گذشته مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در مورد علل عدم‌ارتقای کیفیت نان گفت: براساس تصمیمی که دوشنبه‌شب گرفته شده، از روز گذشته اختلاط گندم در شرکت غله صورت می‌گیرد و گندم اختلاط شده به کارخانه‌های آرد فروخته می‌شود. عباس قبادی افزود: از روز گذشته کارخانه‌های آرد موظف شده‌اند تا گندم باکیفیت تحویل گرفته و آرد باکیفیت تحویل دهند.

همچنین واحدهای تولید‌کننده نان موظف به خرید آرد با کیفیت بوده و در غیراین صورت با هر کدام از این حلقه‌ها برخورد جدی می‌شود. با وجود این تا زمانی که آرد با کیفیت وارد چرخه شود 2هفته تا یک ماه زمان لازم است. همچنین یک عضو هیأت مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران از دستور اکید وزیر صنعت، معدن و تجارت برای آسیب‌شناسی کیفیت نان خبر داد و گفت: کمیته‌ ویژه‌ای در این باره با حضور بخش دولتی و خصوصی تشکیل شده است. احمد عبدوس، با بیان این مطلب به مهر گفت: در این کمیته ضمن بررسی چالش‏های موجود در تولید کیفی نان، موضوع ارتقای کیفیت این کالا در استان تهران به شور گذاشته شد که پس از بحث و بررسی موضوع، ضمن اخذ موافقت رئیس اتحادیه و تعاونی نانوایان استان تهران مقرر شد طرح تولید نان کیفی با نظارت اکید اتحادیه نانوایان به اجرا گذاشته شود.

کد خبر 146873
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز