سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: وزیر امور خارجه سوریه با محکوم کردن دخالت‌های خارجی در امور داخلی این کشور گفت:

سوریه

غرب با ایجاد هرج و مرج کامل در سوریه قصد تجزیه کشور ما را دارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا و اروپا زندگی روزانه مردم سوریه را با مشکل رو‌به‌رو کرده و این علیه امنیت و ثبات کشور است. وی گفت: سوریه هم‌اکنون با 2 موضوع روبه‌روست؛ اول اینکه، به اصلاحات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که ملت خواستار آن هستند، نیاز دارد و بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز براین اصلاحات تأکید کرده و اجرای آن را به مردم قول داده است، اما شرایط سیاسی و فشارهایی که هم‌اکنون در کشور وجود دارد باعث شده است که این اصلاحات به تعویق بیفتد، چراکه مقابله با فشارهای خارجی که از حد توطئه علیه کشور نیز فرا رفته است، در اولویت قرار گرفته است. مسئله دومی که هم‌اکنون سوریه با آن روبه‌روست این است که هم‌اکنون درخواست‌ها و نیازهای بحق ملت سوریه از سوی برخی مورد سوء‌استفاده قرار گرفته و از مسیر اصلی آن خارج و باعث شده که برخی جریان‌های مسلح در کشور ناامنی ایجاد کنند و نیز دخالت‌های خارجی در سوریه افزایش یافته است.

ولید المعلم در ادامه با اشاره به همزیستی مسالمت‌آمیز در سوریه بین گروه‌ها و ادیان مختلف اعلام کرد که یکی از اهداف دخالت‌های ظالمانه‌ای که هم‌اکنون سوریه با آن روبه‌روست، از‌بین بردن وحدت ملی و تجزیه سوریه است. در همین حال به گزارش رسانه‌های ترکیه، نخست وزیر این کشور در مسیر بازگشت از نیویورک در هواپیما به خبرنگاران گفته‌است، بشار اسد دروغ‌های زیادی درباره تحولات داخل سوریه به ترکیه گفته و آنکارا به خاطر این دروغ‌ها و عهدشکنی‌ها از دمشق ناامید شده است. اردوغان گفت: هفته آینده دفتر دائم شورای مخالفان سوریه در ترکیه شروع به کار می‌کند.

مشاهدات یک خبرنگار خارجی در دمشق

یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی که به تازگی با موافقت دولت سوریه از دمشق دیدن کرده‌است، در گزارشی اعلام کرده، بشار اسد در پایتخت طرفدار دارد، ولی معلوم نیست این طرفداران با ادامه درگیری‌ها در شهرهایی چون حمص و حما، همچنان به حمایت از دولت ادامه دهند. از سوی دیگر روزنامه واشنگتن‌پست دیروز نوشت، گروهی از مخالفان سوریه با راه‌اندازی وب‌سایتی به‌صورت علنی اعلام کرده‌اند که علیه دولت اسد دست به اقدامات مسلحانه می‌زنند.

کد خبر 146858
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز