همشهری آنلاین: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از بومی شدن درس جغرافیای استان شناسی مقطع دبیرستان در سراسر کشور تا سال 92 خبرداد.

کلاس درس

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بومی شدن درس جغرافیای استان شناسی گفت: یکی از درس‌های موثردر آموزش و پرورش درس جغرافیاست و هدف از این درس آشنا کردن دانش‌آموزان با جغرافیای استان، کشور و جهان است و به همین دلیل از مقطع ابتدایی تا دبیرستان این درس ارائه می‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر بحثی در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مبنی برآشنایی دانش آموزان با جغرافیای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان در کنار جغرافیای طبیعی مطرح شد تا زمینه‌های تقویت هویت ملی برای آنها فراهم شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: براین اساس درس جغرافیای استان شناسی در مقطع دبیرستان طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش به درس استان شناسی تغییر نام یافت.

نوید ادامه داد: هدف از ارائه این درس با محتوای جدید آشنایی دانش‌آموزان با ابعاد مختلف جغرافیای استان محل شکونتشان است.

وی اضافه کرد:با توجه به اینکه جغرافیای استانی و شناخت آثار و مواریث فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان نباید در تعارض با شناخت‌های ملی قلمداد شود، از این رو شورای عالی آموزش و پرورش سال گذشته تصویب کرد که این طرح تدوین و به صورت آزمایشی در شش استان کشور اجرا و در صورت موفقیت به استان‌های دیگر تعمیم داده شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهارکرد: با توجه به نتایج خوب این طرح در سال گذشته مقرر شد طی یک برنامه سه ساله و تا سال تحصیلی 92 بومی شدن جغرافیای استان شناسی مقطع دبیرستان به استان‌های سراسر کشور تسری یابد.

به گفته نوید ادهم، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کتب خوبی را در این زمینه تدوین کرده و بر اساس برنامه زمانی در استان‌های کشور اجرا خواهد شد.  

کد خبر 146799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز