گروه شهری: گزارش‌های مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران از نخستین روز بازگشایی مدارس، حاکی از آن است که تصادف و نقص فنی خودروها عامل 41 درصد وقایع ترافیکی تهران در این روز بوده است.

براساس این گزارش، همچنین تعداد نقاط درگیر ترافیک سنگین در روز یکشنبه، سوم مهر نسبت به روز یکشنبه هفته گذشته، 20 درصد افزایش داشت.به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مقایسه آماری بین حجم ترافیک عبوری از تقاطع‌های درون شهری متصل به سیستم SCATS در شمال، جنوب، مرکز و غرب شهر نیز نشان از افزایش 2.5 درصدی ترافیک عبوری دارد. امسال در نخستین روز بازگشایی مدارس نسبت به روز اول بازگشایی مدارس در سال گذشته، ترافیک معابر3.2درصد کاهش داشت، ضمن اینکه ترافیک عبوری از تقاطع‌های درون‌شهری نیز نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته نشان از کاهش3.7درصدی دارد. براساس این گزارش، ترافیک سنگین ناشی از مجموع وقایع ترافیکی و غیرترافیکی در نخستین روز بازگشایی مدارس در سال‌جاری نسبت به روز اول بازگشایی مدارس در سال گذشته نیز 3 درصد کاهش داشت، ضمن اینکه ساعت اوج ترافیک صبحگاهی در روز اول بازگشایی مدارس، 7تا 8 صبح بود.

همچنین از مجموع وقایع ثبت‌شده در سیستم ثبت وقایع مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران در روز سوم مهر، تصادف رانندگی با 21درصد و نقص فنی خودروهای شخصی با 20 درصد (مجموعاً 41 درصد)، 2 عامل مهم وقایع ترافیکی پایتخت بودند. بنا بر این گزارش، براساس رکوردهای ثبت‌شده از طریق 104 دوربین فعال در محدوده طرح ترافیک، تعداد کل خودروهایی که وارد محدوده طرح ترافیک شدند در مقایسه با متوسط یک ماه گذشته 9درصد افزایش پیدا کرده، درصورتی که در مقایسه با روز یکشنبه هفته گذشته با 0.32 درصد افزایش، تغییر محسوسی نداشته است.

کد خبر 146741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز