گروه شهری: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در آستانه 16مهر (روز جهانی کودک) از تجهیز 22منطقه شهر تهران به پارک آموزش ترافیک ویژه کودکان خبر داد و گفت: در حال حاضر 8 منطقه تهران به این پارک‌ها مجهز هستند.

سید جعفر تشکری هاشمی افزود: در پارک‌های آموزش ترافیک، کودکان و نوجوانان در یک شهر با ابعاد کوچک با اعمال و رفتاری که هر شهروند باید نسبت به آنها آگاهی داشته باشد، از نزدیک آشنا می‌شوند. وی با اشاره به اینکه در پارک‌های آموزش ترافیک دانش‌آموزان مفاهیم شهروندی و مولفه‌های ترافیکی را از نزدیک فرا می‌گیرند، اعلام کرد: در این فضاها کودکان و نوجوانان در واقع تمرین شهروندی می‌کنند و با توجه به اینکه مشارکت، عنصر اساسی زندگی در شهر محسوب می‌شود پارک‌های آموزش ترافیک، مکان‌های مناسبی برای تقویت این مشارکت محسوب می‌شوند.

معاون شهردار تهران، آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان به‌دلیل نهادینه‌سازی‌ و تحقق اهداف و سیاست‌های آموزشی در شهر و به‌ویژه در حمل‌ونقل شهری را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: در مدیریت شهری از هیچ سرمایه‌گذاری برای آموزش کودکان به‌عنوان آینده‌سازان کشور اسلامی‌مان فروگذار نخواهیم کرد.

تشکری هاشمی با اشاره به حضور معاونت آموزش سازمان ترافیک در دومین جشنواره بهترین‌ها برای غنچه‌های شهر گفت: سال گذشته این سازمان موفق به کسب مقام نخست جشنواره اول و به‌عنوان غرفه برگزیده نمایشگاه نیز معرفی شد. وی بهر‌ه‌برداری از پارک آموزش ترافیک در حاشیه جشنواره غنچه‌های شهر را از جمله اقدامات سازمان ترافیک بر شمرد و افزود: این پارک درمساحت 435مترمربع و در فضای باز نمایشگاه راه‌اندازی شده و امکانات آموزشی و تجهیزات ترافیکی به‌منظور انتقال آموزه‌های ترافیکی در آن پیش‌بینی شده است.

کد خبر 147770
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز