گروه حوادث: پلیس آگاهی تهران در تعقیب 2زن سارق است که با شگردی شبیه تردستی دست به سرقت از یکی از طلافروشی‌های پایتخت زده‌اند. این دو زن وقتی وارد طلافروشی شدند، سناریوی سرقت میلیونی را به مرحله اجرا گذاشتند و فراری شدند.

طلا فروشی

تنها سرنخ، چهره ثبت‌شده این دو زن در دوربین مداربسته طلافروشی است تا ردی از آنها به‌دست‌ آید.بعدازظهر اول خردادماه امسال، 2زن جوان به یک مغازه طلافروشی در جنوب تهران رفتند و مدعی شدند که قصد خرید طلا دارند. آنها بعد از دیدن طلاها، از صاحب مغازه خواستند که چند سرویس طلا به آنها نشان دهد و بعد درحالی که مشغول حرف‌زدن و آزمایش‌کردن طلاها بودند، گفتند که از تعدادی از آنها خوششان آمده و به‌زودی برای خرید برمی‌گردند. وقتی دو زن جوان از طلافروشی خارج شدند، صاحب مغازه سرگرم چیدن سرویس‌ها در پشت ویترین شد و ناگهان متوجه شد که تعدادی از گردنبندها ناپدید شده است. آنجا بود که به یاد حرکات مشکوک مشتری‌های جوانش افتاد و فهمید زمانی که آنها مشغول امتحان کردن طلاها بوده‌اند، تعدادی از گردنبندها را سرقت کرده‌اند.

با شکایت این مرد در کلانتری 115 رازی، پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت ارسال و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان شروع شد. ماموران در نخستین اقدام، به بررسی فیلم ضبط‌شده در دوربین مداربسته طلافروشی پرداختند و به شگرد زنان جوان برای سرقت طلاها پی‌بردند. شواهد از این حکایت داشت که یکی از زنان، زمانی که سرگرم صحبت با مرد طلافروش بوده، حواس وی را پرت کرده و این فرصت را به‌وجود آورده تا همدست او که مقابل آینه درحال امتحان‌کردن گردنبندها بوده با روشی شبیه تردستی، تعدادی از آنها را سرقت کند.

سرهنگ خان‌بابایی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: پس از به‌دست‌آمدن تصاویر 2زن سارق، تحقیقات برای شناسایی آنها شروع شد اما با گذشت چند ماه از این ماجرا هنوز سرنخی از متهمان به‌دست نیامده است. وی ادامه داد: با توجه به شیوه و شگرد این دو زن سارق، احتمال دارد که آنها از طلافروشی‌های دیگری نیز سرقت کرده باشند، به همین دلیل بازپرس پرونده، مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره آنها را در روزنامه‌ها صادر کرده و از کسانی که هدف سرقت‌های آنها قرار گرفته‌اند یا از مخفیگاهشان خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 66469851
در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

کد خبر 146709
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز