همشهری آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری برای شرکت و سخنرانی در اولین همایش بین‌المللی بیداری اسلامی دقایقی پیش در سالن همایش‌های بین‌المللی صداو سیما حضور یافتند.

اولین همایش بین‌المللی بیداری اسلامی دقایقی پیش با حضور مقام معظم رهبری، سران سه قوه و با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی و قرائت قرآن کریم و با حضور میهمانان داخلی و خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا بیش از 600 نفر از متفکرین جهان اسلام و خارج از جهان اسلام حتی از کشورهای اروپایی و آمریکایی در این همایش شرکت می‌کنند و دست کم 400 نفر از اندیشمندان و متفکران داخلی نیز در این اجلاس بین‌المللی حضور دارند.

عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، ابراهیم الجعفری، نخست‌وزیر سابق عراق، مجید الشیخ، سفیر عراق در تهران، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، رویانیان، رییس ستاد حمل و نقل سوخت، قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت،آیت‌الله کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، رحیم صفوی، مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی، سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رییس‌ دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، سردار جعفری، فرمانده کل سپاه، آیت‌الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری، محمد باقر خرمشاد، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات، حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش، وحیدی، وزیر دفاع، جمعی از معاونان وزیر خارجه و تعدادی از نمایندگان مجلس، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، فهمی هویدا اندیشمند برجسته مصری و بسیاری از متفکرین و اندیشمندان از جمله حاضران در مراسم افتتاحیه این همایش هستند.

حضور خبرنگاران داخلی و خارجی نیز در این مراسم چشمگیر است.

در این همایش پنج کمیسیون شامل تاریخ بنیادین بیداری اسلامی، نقش آفرینان عرصه بیداری اسلامی، جریان شناسی جبهه متحد بیداری اسلامی، اهداف و پیامدهای بیداری اسلامی و چشم انداز بیداری اسلامی در آینده فعالیت می‌کنند.

نخبگانی از کشورهای اروپایی و آمریکایی و همچنین کشورهای بحرین ، یمن و عربستان نیز در این همایش حضور دارند

قبل از آغاز مراسم رسمی این همایش، محل برگزاری اجلاس و سالن‌های جانبی آن مملو از جمعیت بود و کلیپ‌هایی از تحولات اخیر در منطقه و بیداری اسلامی در سالن پخش می‌شد.

 

 

کد خبر 145783
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز