سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در آستانه فرا رسیدن سال تحصیلی جدید با اعلام این خبر که تمامی خودروهای سرویس مدارس اعم از شخصی و تاکسی از این پس موظفند هرسه ماه یک بار برگه معاینه فنی دریافت کنند، گفت: خودروهای شخصی دارای برچسب‌های جدید سرویس مدرسه از سال تحصیلی جدید می‌توانند در داخل محدوده «زوج و فرد» تردد کنند.

سرویس مدارس

 سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اشاره به شروط و تمهیدات پلیس راهور تهران بزرگ برای ایمنی سرویس‌های مدارس، گفت: براساس هماهنگی صورت گرفته تمامی سرویس‌های این مدارس اعم از شخصی و تاکسی باید هر سه ماه یکبار برای دریافت برگه معاینه فنی مراجعه کنند.

 وی در عین حال از ارائه تسهیلات ویژه به رانندگان سرویس‌های مدارس خبر داد و گفت: بر این اساس خودروهای سرویس مدارس پلاک شخصی می‌توانند با برچسب‌های جدید سرویس مدرسه وارد محدوده زوج و فرد شوند.

 رانندگان سرویس‌های مدارس متوسطه دخترانه باید خانم باشند

 رئیس پلیس راهور تهران با تاکید براینکه محدودیتی برای خانم یا آقا بودن رانندگان سرویس مدارس در مقاطع ابتدایی و راهنمایی وجود ندارد، گفت: در عین حال از مقطع دبیرستان به بالا برای مدارس دخترانه رانندگان سرویس باید حتما خانم باشند.

 رحیمی با اشاره به اینکه 14 هزار سرویس مدرسه امسال شناسنامه‌دار شدند، گفت: رانندگان سرویس مدارس باید به عنوان فرهنگیاران ترافیک بوده و با عنوان رانندگان نمونه در شهر فعالیت کنند.

 وی با اشاره به اینکه برچسب‌های سال گذشته سرویس مدارس از نظر پلیس فاقد اعتبار است، گفت: تنها برچسب‌های جدید سرویس مدرسه که در شیشه جلو، عقب و یکی از طرفین خودرو نصب می‌شود از نظر پلیس معتبر است.

  مدیران مدارس تنها موظفند با سرویس‌های مورد تایید پلیس قرارداد ببندند

 وی در عین حال تاکید کرد: براساس هماهنگی صورت گرفته با آموزش‌ و پرورش مدیران مدارس موظفند فقط با سرویس‌هایی که مورد تایید راهنمایی و رانندگی بوده و رانندگان آنها آموزش دیده‌اند قرارداد امضا کنند.

 رئیس پلیس راهور تهران همچنین در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه بیش از 90 درصد ترافیک و تصادفات تهران ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی است، از آموزش رانندگان سرویس مدارس و اعطای گواهینامه آموزش حرفه‌ای سرویس مدرسه به آنها خبرداد و گفت: در عین حال امسال تلاش کردیم با رفع نواقص سال‌های قبل و برخورد جدی با مختلفان به سمت استاندارد سازی سرویس‌های مدارس برویم.

 ممنوعیت ورود اتوبوس، کامیون و موتورسیکلت به تونل‌های تهران از ابتدای مهر

 وی تاکید کرد: عدم رعایت ظرفیت خودرو، قوانین و مقررات رانندگی، ایمنی خودرو و رعایت نکردن قوانین و مقررات سوار و پیاده کردن دانش‌آموزان از جمله موارد جدی است که پلیس امسال با آن برخورد می‌کند.

 رئیس پلیس راهور تهران همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ممنوعیت ورود اتوبوس، کامیون و موتور سیکلت به تونل‌های تهران از ابتدای مهر ماه گفت: اجرای آزمایشی این طرح هم‌اکنون در تونل توحید آغاز شده و از ابتدای مهرماه نیز در تمامی تونل‌های تهران اجرایی می‌شود.

 به گفته وی، علاوه بر نصب تابلو‌های هشداردهنده در این خصوص پیش از خروجی‌های تونل‌ها، ماموران پلیس در ورودی و خروجی تونل‌ها نیز مستقر شده و با متخلفان برخورد می‌کنند.

 رحیمی همچنین از نصب دوربین‌های ویژه برای لاین اضطراری تونل توحید خبرداد و به خبرنگار ایسنا گفت: براین اساس رانندگانی که از لاین سمت راست تونل توحید که ویژه خودروهای امدادی است تردد کنند 13 هزار تومان جریمه می‌شوند.

کد خبر 145616
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز