همشهری آنلاین: بشیر باباجان زاده، فرنگی‌کار وزن 120 کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل حریف لهستانی صاحب مدال برنز رقابت‌های جهانی ترکیه شد و اولین مدال تاریخ سنگین ‌وزن کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی را به دست آورد.

babajan zade

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، بشیرباباجان زاده که در دور مقدماتی کشتی‌گیران گرجستان، بلاروس و روسیه را شکست داده بود، در مرحله یک چهارم نهایی مقابل لوپز، قهرمان المپیک و جهان از کوبا شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها راه یافت. باباجان زاده در این مرحله نماینده سوئد را مغلوب کرد و به دیدار رده‌بندی راه پیدا کرد.
این کشتی‌گیر شایسته مازندرانی در دیدار رده‌بندی مقابل لوکاس باناک از لهستان در تایم اول با بیرون انداختن حریف یک بر صفر پیروز شد. وی در تایم دوم در حالی که ابتدا با یک امتیاز از رقیب سرسخت خود عقب افتاد در ادامه با هل دادن حریف به بیرون صاحب یک امتیاز شد و در این تایم نیز با نتیجه یک بر یک به پیروزی رسید و با شایستگی صاحب گردن‌آویز برنز شد. وی پیش از این، سهمیه ورودی المپیک لندن را نیز کسب کرده بود.

تیم ایران در پایان روز دوم رقابت‌های جهانی که از روز دوشنبه (21 شهریور) در شهر استانبول ترکیه آغاز شده است با کسب دو مدال طلا توسط امید نوروزی و سعید عبدولی در اوزان 60 و 66 کیلوگرم، یک مدال برنز بشیر باباجان زاده در وزن 120 کیلوگرم و با کسب 26 امتیاز کارنامه درخشانی ازخود بجا گذاشته است. حاجی پور و رضایی، نمایندگان اوزان 55 و 96 کیلوگرم با قرعه رژیم اشغالگر قدس روبرو شده بودند.

فرشاد علیزاده، فرنگی کار وزن 74 کیلوگرم کشورمان هم چهارشنبه در روز پایانی این مسابقات به میدان می‌رود.

کد خبر 145581
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز