همشهری آنلاین: امید نوروزی با شکست حریف قدر قزاقستانی خود علاوه برکسب سهمیه المپیک‌، دومین مدال طلای کاروان کشتی فرنگی ایران را کسب کرد.

کشتی

در فینال وزن 60 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان، امید نوروزی ملی‌پوش شایسته ایران موفق شد آلمات کبیسبایف نفر سوم سال 2010 جهان و قهرمان امسال آسیا از قزاقستان را شکست دهد و مدال طلای جهان را بر سینه زند.

در وقت اول کشتی فینال، نوروزی با یک بارانداز دیدنی دو بر صفر برنده شد. در تایم دوم کشتی طور دیگری پیش رفت. کشتی‌گیر قزاق موفق شد نوروزی را خاک کند و در کلینچ هم کنده فرنگی را اجرا کرد تا 4 بر صفر پیروز شود. در وقت سرنوشت ساز سوم نوروزی ابتدا سه امتیاز عقب افتاد اما با غیرت مثال زدنی با خاک کردن حریف و اجرای بارانداز و سپس سالتو 6 بر 3 پیش افتاد. در خاک نوروزی در حالی که قصد اجرای سالتوی دیگری داشت به پل رفت اما در نهایت 6 بر 5 برنده شد و قهرمان وزن 60 کیلوگرم جهان شد.

این دومین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی استانبول است. در روز اول رقابت‌ها سعید عبدولی نیز در 66 کیلوگرم بر سکوی نخست جهان ایستاد. مدال نوروزی، دهمین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی به شمار می‌رود.

بشیر باباجان زاده هم امشب برای مدال برنز وزن 120 کیلوگرم مبارزه می‌کند.

حبیب الله اخلاقی دیگر نماینده ایران در سه وزن دوم بود که با شکست از نظمی آولوجا از ترکیه، از دور رقابت‌های وزن 84 کیلوگرم کنار رفت.

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان فردا(چهارشنبه) با مسابقه وزن 74 کیلوگرم به پایان می‌رسد. فرشاد علیزاده نماینده ایران در این وزن است و عملکرد خوب او می‌تواند تیم ایران را روی سکوی جهانی ببرد.

کد خبر 145574
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز