همشهری آنلاین: نخستین دوره‌ از جایزه‌ سال" گرته" امسال با نام "گرته 90"مهرماه سال جاری به بهترین‌های سال در حوزه‌ نگارش در گرافیک اهدا می‌شود.

به گزاش ایسنا،سعید باباوند دبیر این جایزه،گفت: پس از دو سال کار در سایت تحلیلی ـ پژوهشی "گرته" به این نتیجه رسیدیم که برای تشویق نویسندگان در حوزه گرافیک و برای ادامه بهتر این مسیر،بهتر است داوری‌ در کار باشد.

او درباره اهداف این جایزه توضیح داد: این مسابقه فرصتی برای معرفی آثار، نویسندگان و پژوهندگان برتر در حوزه گرافیک و همچنین شناسایی و معرفی استعدادهای جوان و فراهم کردن محملی برای گردآمدن کسانی است که دغدغه‌های نظری در گرافیک دارند و ما را بر آن داشت تا امسال برای نخستین‌بار این جایزه را برگزار کنیم.

سردبیر سایت گرته در ادامه با معرفی بخش‌های مختلف این مسابقه گفت:مسابقه شامل 5 شاخه نقد،پژوهش،گزارش،ترجمه و مصاحبه می‌شود و تمام متون اعم از کتاب،مقاله،یادداشت و... با موضوع گرافیک را ارزیابی خواهد کرد.

به گفته باباوند، در هر بخش از این مسابقه یک نفر برگزیده و از یک نفر تقدیر خواهد شد.

وی افزود:همچنین قصد داریم "نشان سال گرته" را که بزرگ‌ترین جایزه گرته است به اثرگذارترین متن به انتخاب هیات داوران اهدا کنیم.

البته این بخش تنها در شرایطی برگزار می‌شود که هیات داوران اثری را شایسته آن تشخیص دهند.

دبیر جایزه سال "گرته" درباره شکل داوری نیز توضیح داد: شورای انتخاب گزینش اولیه را انجام می‌دهد و آثار انتخابی بدون نام، همراه با نمره صد امتیازی در اختیار هیات داوران قرار می‌گیرند و پس از نمره‌دهی، با جمع امتیازها آثار برتر معرفی خواهند شد.

او با بیان اینکه امتیاز شرکت‌کنندگان شامل مسائلی همچون جدید بودن موضوع، شیوه و شیوایی نگارش و دقت در انتخاب منابع می‌شود،افزود: این امتیاز به زودی در جلسات دو شورای انتخاب و داوری تعیین خواهد شد و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

دبیر گرته 90 با معرفی شورای انتخاب آثار گفت:مازیار زند،آرش تنهایی،مهدی سیفی،لادن رضایی و سعید باباوند به عنوان اعضای شورای انتخاب در این مسابقه حضور دارند و احمدرضا دالوند،محمد قائد،مجید عباسی،حسین نمک‌دوست و فرزاد ادیبی اعضای نیز هیات داوری هستند.

علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند فرم فراخوان و اطلاعات تکمیلی لازم برای شرکت در این مسابقه را از سایت گرته به نشانی: www.garteh.com دریافت کنند.

همچنین علاقمندان برای شرکت در این مسابقه تا 10 مهرماه فرصت دارند و اهدای جوایز روز 29 مهرماه همزمان با جشن دوسالگی سایت تخصصی گرته انجام خواهد شد.

 

کد خبر 145407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز