دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهتاب فیروزآبادی(نقاش ایرانی) از برپایی نمایشگاهی از آثارش در شهر کلن آلمان خبر داد و گفت:قرار است این نمایشگاه درکنار آثار یک هنرمند انگلیسی به نمایش درآید.

به گزارش ایلنا،این هنرمند افزود: نمایشگاهی که قرار است در آلمان برپا کنم،ادامه‌ نمایشگاه اخیرم در گالری اعتماد است. در این نمایشگاه 9 اثر میکس مدیا را به نمایش خواهم گذاشت.

وی با اشاره به اینکه روز جمعه 25 شهریور نمایشگاه آثارش برپا خواهد شد و تا ژانویه 2012 ادامه خواهد داشت، گفت: در این نمایشگاه آثار یک هنرمند انگلیسی به نام دیوید باگبی(هنرمند مجسمه‌ساز) نیز در کنار آثارم به نمایش درخواهد آمد.

این هنرمند که تاکنون 5 نمایشگاه در کشور آلمان برپا کرده است،گفت:این نمایشگاه در گالری سوگما (zeuma) برپا می‌شود و سپس تعدادی از آثارم ماه آینده در "آرت فیر" شهر رکیونا امیلیا ایتالیا، شهری در نزدیکی فلورانس به نمایش درخواهد آمد.

در این"آرت فیر"که تعدادی از گالری‌ها آثارشان را به نمایش درآورده و به فروش می‌رسانند،حدود 3 اثر از آثارم توسط مدیر این گالری برای فروش ارائه خواهد شد.

فیروز آبادی که تاکنون در کشورهای فرانسه،دبی،چین و آلمان آثارش را به نمایش گذاشته است،درباره آثار این نمایشگاه گفت:کارهایم به صورت آبستره است،درخت‌هایی که المان‌های خاصی از موجودات اسطوره‌ای مثل سیمرغ را دارد.

مهتاب فیروزآبادی که اوایل دهه 70 کار خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کرده، هم‌اکنون عضو انجمن هنرمندان نقاش، عضو رسمی اینترناسیونال کونست آگنتور در آلمان (2007) است که بنابر گفته تعدادی از منتقدان و هنرمندان آثار اخیر این هنرمند تغییرات زیادی کرده و در تلاش است که با امتداد دادن آثار انتزاعی در طبیعت نسل‌های گذشته خود، ردی تازه از تجربه‌ نقاشی انتزاعی را به نمایش بگذارد.

بهنام کامرانی(منتقد و هنرمند معاصر) نقاشی‌های اخیر مهتاب فیروزآبادی را نمایش چشم‌اندازهای طبیعتی عنوان کرده که به جریان درآوردن غلظت‌های متنوعی از رنگ و رفتار آنی و احساسی با آن،ابتدا جریان‌هایی سیال را که یادآور بافت‌ها،سیلاب‌ها و عکس‌های هوایی به وجود آورده و سپس با سطوحی ساده‌تر آنها را می پوشاند.

نصرت‌الله مسلمیان(هنرمند نقاش) درباره آثار اخیر فیروزآبادی گفته که او دریافته که هنر در روندی پیچیده و نگاهی به ژرفای زندگی و واقعیت‌ها بیشترین نقش و کاربرد اجتماعی را به نمایش می‌گذارد.

جسارت او برای ورود به چنین موقعیتی نشانگر آمادگی هنرمند برای خطر کردن و درافتادن با سطحی‌نگری در فضای موجود هنری است.

 

کد خبر 145385

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز