همشهری آنلاین: نمایشگاهی از جلوه های هنرایران در حمایت از دانشنامه ایرانیکا در نیویورک گشایش یافت.

به گزارش سایت این دانشنامه، این نمایشگاه ۳۰ اثر نقاشی از چهار نسل هنرمندان ایرانی را در بر می گیرد که آثارشان را به دانشنامه ایرانیکا اهدا کرده اند.

نگارخانه "لیلا تقی نیا میلانی هلر" در ژوئن امسال میزبان این آثار بود. حدود ۱۳۰ هنرمند آثارشان را به این دانشنامه اهدا کرده بودند که به دلیل کمبود جا، تنها ۳۰ اثر به نمایش درآمد.

در این نمایشگاه می توان از هنرمندانی چون ایران درودی، ناهید حقیقت، شیرین نشاط، سودی شرفشاهی، ناصر اویسی، صادق تبریزی، بهرام دبیری، رضوان صادق زاده، شادان کیوان، فرزانه قریشی، معصومه مرادی و شکیبا پرورش نام برد.

سودی شرفشاهی نقاش، عکاس و گرافیست ایرانی که اثری به نام "رقیب" را دراین نمایشگاه عرضه کرده است، درباره اثرش می گوید: "به خاطر نزدیکی و ارزشی که دانشنامه ایرانیکا در معرفی فرهنگ و هنر ایران دارد، یکی از بهترین کارهایم راکه دوست داشتم، به این نمایشگاه تقدیم کردم.

این اثر از سری منیاتور ایرانی من است که بیانی مدرن دارد، یعنی اگر کسی فرهنگ منیاتور ایران را با یک دید مدرن نگاه کند، می تواند آن را در این کار بیابد".

وی همچنین می گوید: "تمام این اثر بسیار که به صورت عاشقانه و شاعرانه به جنگ و عشق می پردازد، می تواند فضای جنگ امروزی باشد؛ یا یک جنگ قدیمی که در مینیاتورها اتفاق می افتد. به بیان دیگر مرز زمانی شکسته می شود، محدودیت زمانی را برمی داریم و در مورد جنگ صحبت می کنیم".

 

 

کد خبر 140162

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز