چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از آثار نقاشیخط اسرافیل شیرچی از 24 سپتامبر (دوم مهرماه) در شهرهای مختلف کانادا از جمله ونکوور و تورنتو گشایش خواهد یافت.

به گزارش فارس، اسرافیل شیرچی هنرمند خوشنویس گفت: در این نمایشگاه 40 اثر تازه نقاشی خط و مرغ‌ بسمل‌ را به نمایش خواهم گذاشت که اشعار به کار رفته در این آثار از شاعران بزرگ ایران همچون حافظ و مولاناست.

وی افزود: این نمایشگاه در شهرهای مختلف کانادا برپا خواهد شد و در کنار این نمایشگاه نیز اجرای موسیقی با حضور نوازندگان ایرانی مقیم کانادا و با صدای فاضل جمشیدی همراه خواهد بود.

شیرچی که به تازگی کتاب مجموعه آثارش با عنوان "گلستان خط ایران" منتشر شده است از ارائه این کتاب در این نمایشگاه نیز خبر داد.

این هنرمند خوشنویس در راستای برنامه‌های خارجی خود از برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه آثار نقاشیخط در کنار اجرای موسیقی ایرانی با حضور فاضل جمشیدی در کشور امریکا خبر داد و گفت: بنا داریم در برخی از دانشگاه‌های امریکا نشست‌های پژوهشی هنر ایرانی برگزار کنیم که هم‌اکنون در حال رایزنی در این زمینه هستیم.

اسرافیل شیرچی در شبکه آموزش تلویزیون ایران نیز هر شب برنامه آموزش خوشنویسی با عنوان "خط عشق" را اجرا می‌کند که قصد دارد برنامه ورک‌شاپ آموزش خوشنویسی را بر اساس آموزش‌های این برنامه در دو کشور کانادا و امریکا نیز برگزار کند.

کد خبر 140814

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز