یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۹
۰ نفر

طبق آخرین تحقیقاتی که دانشمندان آمریکایی انجام داده‌اند مردان مسنی که زمان اندکی را در خواب عمیق می‌گذرانند در معرض ابتلا به فشارخون بالا قرار دارند.

خوابیدن


به گزارش بی‌بی‌سی، تحقیقی که روی 784 بیمار انجام شده نشان می‌دهد که داشتن مدت زمان بسیار اندک خواب عمیق تا حدود 83درصد خطر ابتلا به فشارخون بالا را به‌وجود می‌آورد. فشارخون بالا می‌تواند باعث حمله قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات سلامتی شود.

در این پروژه تحقیقاتی افراد به 2گروه تقسیم شدند؛گروه اول که مدت زمان طولانی‌تری را در خواب عمیق می‌گذراندند و گروه دوم که بسیار کم می‌خوابیدند. این تحقیق در حدفاصل سال‌های 2007 تا 2009 انجام شد و مشخص شد افرادی که کم می‌خوابند در مقایسه با گروه دیگر 2برابر بیشتر در معرض ابتلا به فشارخون بالا قرار دارند.

محققان می‌گویند که افراد باید به‌منظور حفظ سلامتی‌شان خواب را در اولویت قرار داده و مدت زمان 6 تا 8ساعت را حتما به خواب اختصاص دهند. سوزان ردلاین، یکی از محققان این پروژه از مدرسه پزشکی هاروارد می‌گوید: ما باید تحقیق دیگری را این بار روی زنان انجام دهیم و این فرایند را روی افراد با سنین مختلف نیز آزمایش کنیم.

همچنین باید این را درنظر بگیریم که آیا خوب و به اندازه خوابیدن می‌تواند از خطر ابتلا به فشارخون بالا جلوگیری کند یا خیر؟

کد خبر 145315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز