یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: به دنبال شیوع بیماری وبا به علت شرایط غیربهداشتی زندگی در سومالی، 49 کودک دیگر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته­اند.

سومالی

به گزارش پرس تی وی، این کودکان روز شنبه (19 شهریور، 10 سپتامبر) در مناطقه بنادیر واقع در شمال موگادیشو پایتخت سومالی جان خود را از دست دادند.

جمع عواملی از قبیل وضعیت ضعیف بهداشتی، کمبود آب نوشیدنی سالم و پاک و جمعیت زیاد باعث شده است بیماری وبا که از طریق آب انتقال می­یابد، در کشور سومالی گسترش پیدا کند.

همچنین بیش از 890 نفر که به بیماری وبا مبتلا شده­اند، برای درمان به بیمارستان‌های داینیل و کیسانی در شمال موگادیشو رفته­اند.

این در حالی است که به دنبال شمار زیاد بیماران مبتلا به وبا، پزشکان در سومالی تحت فشار زیادی قرار گرفته‌اند.

دکتر احمد شیخ دون دینی از بیمارستان بنادیر در 23 آگوست اعلام کرد، جمعیت بیش از حد در اردوگاه‌‌ها، چالش اصلی کادر پزشکی در درمان بیماران است.

بنا بر گزارش سازمان بهداشت جهانی، حدود 75 درصد از موارد ابتلا به بیماری اسهال عفونی در میان کودکان زیر 5 سال وجود دارد.

بر پایه این گزارش، بیماری وبا در مناطق بنادیر، بی، مودوگ و لور شابل در سومالی تایید شده است و تعداد موارد ابتلا به این بیماری به شکل قابل توجهی در ماه‌های اخیر افزایش داشته است.

گزارش ‌های منتشر شده حاکیست، به دلیل ناامنی در بیشتر مناطق جنوبی سومالی، آژانس‌های کمکی تنها قادر هستند کمک‌های غذایی را به تعدادی محدود از افراد قحطی زده سومالی برسانند.

گفتنی است بعد از سرنگونی حکومت زیاد باره دیکتاتور سابق سومالی، این کشور فاقد دولتی کارآمد و متمرکز بوده است.

کد خبر 145282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز