چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

گروه اجتماعی : جمعیت هلال احمر ایران روز دوشنبه 31مرداد همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع) را ‌روز همبستگی با مردم قحطی‌زده سومالی اعلام کرد.

سومالی

این‌ جمعیت اعلام کرد که با توجه به بروز خشکسالی و قحطی در کشور سومالی از ملت ایران اسلامی دعوت می‌شود با حضور در پایگاه‌ها و صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی جمعیت هلال احمر ، کمیته امداد و سازمان بسیج مستضعفین به یاری برادران و خواهران مصیبت‌دیده خود در کشور سومالی بشتابند. مردم می‌توانند وجوه نقدی خود را به شماره حساب 99999 جمعیت هلال‌احمر نزد بانک ملی شعبه مرکزی و شماره حساب 0199999999003 سیبا نزد همین بانک واریز کنند.

مراجع عظام تقلید نیز ضمن کمک به مسلمانان این کشور، از عموم مسلمین دعوت کردند به یاری مسلمانان سومالی بشتابند و در این خصوص اجازه صرف ثلث سهم امام(ع) را برای کمک به مردم این کشور صادر کردند. این روزها منطقه شاخ آفریقا و خصوصاً کشور مصیبت زده سومالی شاهد یکی از دردناک‌ترین بحران‌های انسانی است که بر اثر خشکسالی و بروز قحطی و در سکوت و بی‌توجهی نهادهای بین‌المللی، جان میلیون‌ها مسلمان سومالیایی خصوصاً زنان و کودکان در معرض تهدید قرار گرفته است.
گفتنی است این خشکسالی و قحطی در سومالی در 60 سال گذشته بی‌سابقه بوده است به‌طوری که تاکنون 30 هزار کودک فوت شده‌اند و 64 هزار نفر دچار سوء تغذیه شدید هستند.

کد خبر 143500
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز