گروه شهری: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه ما درد جامعه اسلامی را دردی مشترک می‌دانیم، گفت:

خوشبختانه طی چند هفته اخیر کمک‌های خوبی توسط دولت و مردم برای ارسال به سومالی جمع‌آوری شده است.
سیدمحمدهادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در دیدار با دکتر عبداللطیف، دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان سومالی و با توجه به خشکسالی که در کشور سومالی موجب مرگ هزاران نفر شده، اظهار کرد: ما درد جامعه اسلامی را درد مشترک می‌دانیم و تفاوتی میان کشورمان با سایر کشورهای اسلامی در این مورد قائل نیستیم. وی با بیان اینکه ایران از جمله کشورهای پیشگام در امر کمک به قحطی زدگان سومالی بوده، عنوان کرد: جدا از کمک‌های دولتی، مردم از طریق مساجد کمک‌های خود را جمع‌آوری کرده و اقدام به ارسال آن برای کشور سومالی کردند.

ایازی خاطرنشان کرد: شبکه اتحاد دانشجویان جهان اسلام فرصتی ایجاد کرده تا تمام کشورهای اسلامی در وضعیت بحرانی حامی یکدیگر باشند؛ هرچند امیدوارم تمامی کشورهای اسلامی به حدی توسعه یابند که ما شاهد چنین حوادثی از قبیل حادثه‌ای که در سومالی اتفاق افتاد، نباشیم. معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به همکاری انجمن دانشجویان اسلامی ایران با دانشجویان سومالی اظهار کرد:

امیدوارم با رفتن دانشجویان ایرانی جهت کمک به مردم سومالی تمام تجربه‌های خود را در زمینه‌های سلامت در اختیار آنان قرار دهند. در ادامه جلسه دکتر عبداللطیف دبیر انجمن اسلامی دانشجویان سومالی نیز در مورد وضعیت کنونی کشور سومالی گفت: در موگادیشو پایتخت سومالی بیش از 12 هزار نفر بدون امکانات اولیه هستند و مهم‌ترین مسئله در حال حاضر مسئله سلامت است و مردم این کشور با سوءتغذیه بسیار شدید روبه‌رو هستند و روزانه 300 تا 350 کودک زیر 5 سال به‌دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر 143800
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز