جمعه ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران نفر در یمن با شرکت در تظاهرات ضد حکومتی در منطقه بحرانی جنوب شهر تعز و در مرکز شهر بیدا تظاهرات کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی، معترضان روز پنج‌شنبه (17 شهریور، 8 سپتامبر) به خیابان‌ها آمدند و خواستار سقوط مجدد رژیم علی‌ عبدالله صالح شدند.

تظاهرکنندگان یمنی در حمایت از انقلابیون شعار ‌دادند و بر ادامه اعتراض و تجمعات مسالمت‌آمیز تا رسیدن به پیروزی تأکید کردند.

این تظاهرات در ادامه موج فزاینده اعتراضات علیه عبدالله صالح که از ژانویه آغاز شده است، صورت گرفت.

از ژانویه تاکنون، صدها هزار تن از مردم یمن با شرکت گسترده در تظاهرات در شهرهای مختلف یمن خواهان پایان بخشیدن به فساد، بی‌کاری و کناره‌گیری عبدالله صالح از قدرت شده­اند.

در ناآرامی‌­های ناشی از اعتراض و تظاهرات­‌های مردمی یمن، صدها تن از معترضان بر اثر سیاست سرکوب­گرانه رژیم صالح به دست نیروهای امنیتی و سازمان‌ها و افراد وابسته به عبدالله صالح کشته و یا زخمی شده­اند.

بر اساس گزارش رسانه‌­ها، مخالفان عبدالله صالح روز پنج‌شنبه فراخوان برگزاری تجمعات اعتراض‌آمیز پس از نماز جمعه را داده­اند و از مردم خواسته­‌اند در اعتراض به دروغ‌­های رژیم یمن در صنعا، پایتخت یمن و دیگر شهر‌های این کشور تظاهرات کنند.

صالح از اوایل ماه ژوئن برای مداوای جراحات ناشی از حمله افراد قبیله­ای به کاخ وی در صنعا، به عربستان رفته است.

هم­زمان به منظور پایان دادن به اعتراضات ضد حکومتی، مذاکراتی با رژیم صالح به منظور انتقال قدرت در جریان است.

این درحالی است که عبدالله صالح که به مدت 33 سال قدرت را در یمن در اختیار داشته است، گستاخانه درخواست عموم مردم را رد کرده و به رغم اعتراضات، مسند قدرت را ترک نمی­کند.

کد خبر 145145
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز