گروه حوادث: ماموران قلابی برای اینکه مالباختگان نتوانند آنها را تعقیب کنند، سوئیچ خودروی آنها را هم سرقت می‌کردند.

متهمان

سردسته باند، تبهکار سابقه داری است که پیش از این از سوی دادگاه به 500 میلیون تومان رد مال محکوم شده بود. تحقیقات پلیس برای دستگیری این باند با شکایت مردی آغاز شد که اعضای باند 4 میلیون تومان پول نقد او را سرقت کرده بودند.این مرد وقتی برای شکایت به دادسرای جنایی تهران رفته بود، به بازپرس پرونده گفت: همراه 2 نفر از دوستانم سوار بر یک وانت پیکان در جاده مخصوص کرج در حال حرکت بودیم که سرنشینان پراید سفید رنگی از ما خواستند توقف کنیم. یکی از آنها بی‌سیم در دست داشت و من که فکر می‌کردم او مامور است، توقف کردم. این مرد بعد از پیاده شدن از ماشین با گفتن این جمله که « گزارش شده شما در حال جابه‌جایی مواد مخدر هستید» شروع به بازرسی داخل خودرو کرد و وقتی در کیف دستی‌ام را باز کرد و متوجه پول‌های داخل آن شد، با عکس‌العملی سریع آن را برداشت، سوار پراید شد و همراه همدستش فرار کرد. من و دوستانم هم قصد تعقیب آنها را داشتیم که متوجه شدم مرد سارق سوئیچ ماشین را هم با خود برده است.

با این اظهارات، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیری ماموران قلابی شروع شد. از آنجا که شیوه دزدان، همان شیوه نخ نما شده مجرمان طایفه فیوج برای سرقت از طعمه هایشان بود، ماموران، آلبوم عکس مجرمان سابقه‌داری را که تخصص زیادی در این نوع سرقت‌ها داشتند در اختیار مالباخته قرار دادند و او توانست سارق پول هایش را شناسایی کند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد، تبهکاری حرفه‌ای به نام سیامک است که در سال 86 هم به اتهام ارتکاب سرقت‌های متعدد از سوی پلیس دستگیر شده اما یک سال بعد و پیش از قطعی شدن حکم دادگاه مبنی بر 500 میلیون تومان رد مال به مالباخته‌ها، توانسته بود با سپردن وثیقه از زندان فرار کند.

ماموران که خود را در برابر مجرمی حرفه‌ای می‌دیدند، تحقیقات برای دستگیری او را ادامه دادند. آنها مدتی بعد به سرنخ‌هایی از این مرد دست یافتند و به این ترتیب عملیات مشترک پلیس تهران و کرج برای شناسایی مخفیگاه سیامک وارد مرحله‌ای تازه شد. درحالی‌که بررسی‌ها برای دستگیری متهم سابقه دار ادامه داشت، ماموران پلیس کرج در یک عملیات ضربتی، تعدادی از سارقان طایفه فیوج را در نقاط مختلف شهر دستگیر کردند. بعد از انتقال متهمان دستگیر شده به اداره پلیس معلوم شد که یکی از آنها «سیامک» یعنی همان متهم تحت تعقیب است که شب دستگیری در مخفیگاه یکی از دوستانش به سر می‌برد. وقتی خبر دستگیری سیامک به گوش پلیس پایتخت رسید، این مرد به اداره آگاهی تهران انتقال یافت و از سوی تعدادی از مالباخته‌ها شناسایی شد.

ماموران در بازجویی از این مرد متوجه شدند که او و همدستانش برای سرقت از طعمه هایشان از یک پراید سفید رنگ، پژو 405 نوک‌مدادی، پرشیای نقره‌ای، ماکسیمای نوک مدادی و ال90 سفید رنگ استفاده می‌کردند. آنها بعد از هر سرقت سوئیچ طعمه‌هایشان را هم برمی‌داشتند تا آنها نتوانند به تعقیب سارقان بپردازند. سرهنگ مهدی قزلباش، معاون مبارزه با سرقت خاص پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از دستگیری یکی از همدستان سیامک، ماموران در مخفیگاه آنها مقدار زیادی اموال مسروقه شامل سکه‌های طلا و همچنین تعدادی لپ تاپ پیدا کردند.

وی ادامه داد: با شناسایی صاحبان این اموال، راز یکی از سرقت‌های بزرگ سیامک و همدستانش فاش شد. بررسی‌ها نشان داد که متهمان اواخر سال گذشته با تخریب درهای ورودی، وارد یک شرکت ساختمانی در میدان کتابی شده و با تخریب گاوصندوق، 70 میلیون تومان وجه نقد و مقدار زیادی اموال باارزش را سرقت کرده بودند. سرهنگ قزلباش افزود: درحالی‌که پلیس توانسته یکی از همدستان سیامک را دستگیر کند، این احتمال وجود دارد که آنها سرقت‌های زیادی را مرتکب شده باشند و به همین دلیل شاکیان احتمالی می‌توانند برای شناسایی متهمان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 145110
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز