پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بانک مرکزی لیبی از فروش مقادیر زیادی از ذخایر طلای این بانک توسط دیکتاتوری این کشور خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره ، بانک مرکزی لیبی امروز اعلام کرد معمر قذافی بیش از بیست درصد از ذخایر طلای این کشور را به ارزش بیش از یک میلیارد دلار فروخته است. gaddafi

قذافی این کار را در اخرین روزهای بقای حکومتش انجام داده است.

این درحالی است که قذافی در نواری صوتی فرار خود را از لیبی به نیجر تکذیب کرده است و انتشار این اخبار را در قالب جنگ روانی و دروغ پردازی دانسته است.

الجزیره در ادامه این خبر اعلام کرد: شورای ملی انتقالی لیبی نیروهای بیشتری را به سمت بنی ولید که مذاکرات در انجا به شکست انجامیده است؛ اعزام کرد.

شلیک راکت از سوی طرفداران قذافی

به گزارش آسوشیتدپرس چند ساعت پس از پخش پیام صوتی که گمان می‌رود متعلق به معمر قذافی باشد، هواداران دیکتاتور فراری لیبی روز پنجشنبه دست کم ده راکت از یکی از آخرین پایگاه‌های وی شلیک کردند.

خبرنگاران همراه نیروهایی که در تعقیب قذافی هستند، صدای دست کم ده انفجار مهیب را در طول خط مقدم در بیابان‌های اطراف شهر بنی ولید با جمعیت صد هزار نفر واقع در حدود صد و چهل کیلومتری (90 مایل) جنوب شرقی طرابلس پایتخت لیبی شنیدند.

این گلوله باران در پی درگیری‌های صبح روز پنجشنبه در همین منطقه روی داد.

دود از وادی دینار، منطقه اصابت راکت ها واقع در حدود دوازده مایلی بنی ولید به هوا برخاسته است. انقلابیون لیبی اعلام کردند راکت‌های شلیک شده از نوع گراد بوده‌اند.  از وادی دینار، هزاران تن از انقلابیون لیبی، شهر بنی ولید را به محاصره خود در آورده‌اند.

کد خبر 145080

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز