چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پاریس فوتو(مهمترین بازار عکس جهان) در ماه نوامبر با عکس‌های گالری راه ابریشم برای سومین بار رنگ و بویی ایرانی به خود می‌گیرد.

به گزارش ایلنا،در پاریس فوتوی 2011 که از 10 تا 13 نوامبر(19 تا 22 آبان) در گران پاله برگزار می‌شود،عکس‌های زنده‌یاد بهمن جلالی،رعنا جوادی و 4 عکاس دیگر درمعرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

آناهیتا قبائیان(مدیر گالری راه ابریشم) درباره برگزاری این بازار هنری در گران پاله فرانسه گفت: این نمایشگاه مهمترین بازار هنری عکس در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود که از لحاظ حضور گالری‌ها از همه دنیا محدودیت‌های بسیاری وجود دارد به طوری که از بین 5 تا 10 هزار گالری متقاضی، حدود 100 گالری را انتخاب می‌کنند تا آثارشان را درمعرض دید و فروش قرار دهند از میان گالری‌های ایران نیز گالری راه ابریشم انتخاب شده است.

وی دلیل این انتخاب را فعالیت 10 ساله گالری راه ابریشم در زمینه هنر عکاسی و معرفی هنرمندان جوان و پیشکسوت ایران در کشور و سایر کشورهای دنیا عنوان کرد و گفت: در سال 2004 به‌عنوان اولین گالری ایرانی به این رویداد هنری راه یافتیم چون ایران برای همه جالب است و تمایل و علاقه به نمایش آثار عکاسان از ایران بسیار است.

وی با اشاره به اینکه این یک شرکت خصوصی و فردی ازسوی گالری راه ابریشم است، گفت: هنرمندانی که با سرمایه‌گذاری شخصی گالری در این رویداد هنری شرکت خواهند داشت شامل مرحوم بهمن جلالی،رعنا جوادی، گوهر دشتی،آرش فایض، شادی قدیریان، کتایون کرمی است.

مدیر گالری راه ابریشم درباره نحوه انتخاب این هنرمندان برای شرکت در این بازار هنری عکاسی گفت: به‌دلیل مصادف شدن با دهمین سالگرد افتتاح گالری راه ابریشم سعی کرده‌ام آثار هنرمندانی را معرفی کنیم که مخلوطی از استادان با سابقه و جوان‌هایی با ایده‌های جدیدتر باشد، بهمن جلالی یعنی یک استاد 50 ساله عکاسی و فایض با آثاری متفاوت وقتی آثارشان درکنار همدیگر قرار می‌گیرند وضعیت هنر ایران را نشان می‌دهند.

وی درباره برگزاری سالگرد گالری راه ابریشم در ایران گفت:"به همین مناسبت 26 شهریور ماه در گالری راه ابریشم نمایشگاه خیریه با همکاری موسسه امید مهر برگزار خواهیم کرد.

نمایشگاه بعدی که نمایشگاه عکس‌های گوهر دشتی است به همین مناسبت برگزار می‌ شود. بطور کلی تا پایان پاییز امسال تمام نمایشگاه‌هایی که برپا می‌شوند به مناسبت سالگرد دهم گالری خواهد بود.

همچنین کتابی باعنوان گالری راه ابریشم،ده سال عکاسی معاصر در اوایل زمستان منتشر می شود که بازگوکنند‌ه‌ فعالیت ده ساله گالری راه ابریشم است".

رعنا جوادی(عکاس و همسر زنده‌یاد جلالی) نیز درباره برگزاری این بازار هنر جهانی در گران پاله گفت: امسال حدود چهار، پنج اثر از مرحوم جلالی و تقریبا همین تعداد عکس از من به همراه عکس‌هایی از سه عکاس دیگر در پاریس فوتو روی دیوار می‌رود.

وی در ادامه گفت: باید بدانیم هر گالری‌ای نمی‌تواند به این نمایشگاه راه یابد، بنابراین تلاش مدیر گالری راه ابریشم در راهیابی به این نمایشگاه ستودنی است.

در نمایشگاه پاریس فوتوی فرانسه؛ درکنار ایران، 111 گالری دیگر از 30 کشور جهان عکس‌های خود را به گران پاله خواهند آورد.

پاریس فوتو از سال 1997 توسط ریک گادلا(ناشر هلندی) راه‌اندازی شده، از سال 2001 به شکل منظم پذیرای آثار عکاسان سراسر جهان بوده است.

 

کد خبر 144983

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز