دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مشاور فرهنگی رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در دیدار با معاونان پژوهشی و روسای کتابخانه‌های دانشگاه‌های استان تهران از آغاز طراحی طرح جامع اسناد ملی کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر اشعری مشاور فرهنگی رییس جمهور در این دیدار ضمن بیان مواردی که منجر به از میان رفتن اسناد مکتوب به عنوان بخشی از حافظه ملی کشورمان می‌شود به هزینه‌های بالای مرمت و بازسازی اسناد دولتی و غیردولتی اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر مراکز علمی و پژوهشی به رعایت استانداردهای نگهداری کتب و اسناد شد.

وی آموزش نیروهای شاغل در آرشیوها و بایگانی‌های مراکز مختلف را از بخش‌های اصلی طرح جامع اسناد ملی کشور خواند.

رییس کتابخانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان توضیحاتی در زمینه فعالیت‌ها و وظایف سازمان اسناد و کتابخانه ملی پرداخت و پیشنهاد فعالیت و سرمایه گذاری مشترک میان این سازمان و دانشگاههای کشور را به منظور انتشار کتب و نسخه های نایاب مطرح و اعلام کرد: تا سال 1387 کتابخانه ملی وارد فاز دیجیتال خواهد شد.

در ادامه این جلسه نیز معاونان پژوهشی دانشگاه های استان تهران از کتابخانه ملی به عنوان منبع علم و معرفت ایران و اسلام یاد کردند و خواستار به روز رسانی زبان علمی این منابع جهت استفاده محققان ایرانی و غیر ایرانی شدند.

برگزاری جلسات مداوم میان ریاست کتابخانه ملی و معاونان پژوهشی دانشگاهها از دیگر مسایل مطرح شده در این جلسه بود.

در حاشیه این دیدار معاونان پژوهشی و روسای کتابخانه های دانشگاه‌های استان تهران به بازدید از ساختمان کتابخانه ملی و بخش‌های مختلف آن پرداختند.

کد خبر 14496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز