دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

امروز تاسوعای حسینی‌است، روز جوانمردی و ایثار فردی از تبار خورشید است که در سلوک عشق شگفتی آفرید.

قاموس عاشقی‌ها با نام او آکنده از صداقت و اخلا‌ص شد، او که وفا به عظمت دل مطهرش می‌بالد و ادب مقابلش خاکساری می‌کند.

تاسوعا یادآور جوانمردی‌است که جرعه‌ای از دریای معرفتش رشک تمام اقیانوس‌های عالم است و فرات تا همیشه تاریخ از زیارت دست‌های آب‌آورش به خود می‌بالد.

تاسوعا روزی دیگر است که تا نباشد عاشورایی نیست‌، بی‌ریاترین و ناب‌ترین روز تاریخ که در آن خالص‌ترین انسان‌ها، دلا‌ور مردی از تبار علی، با خون خود ارزش‌های انسانی را مفهومی عمیق و جاودانه می‌بخشد.

به همین مناسبت یکشنبه‌شب(هشتم بهمن) در شب تاسوعا دلسوختگان آل طاها در سراسر ایران باحضور عاشقانه در مساجد، تکایا و حسینه‌ها به یاد آن علمدار کربلا، مرثیه غم خواندند و اشک ماتم ریختند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، همچنین در شب تاسوعای حسینی هیئات مذهبی شهرهای مقدس مشهد و قم نیز در قالب دسته‌های عزاداری با ورود به این مکان‌های مقدس، شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به ساحت مقدس بقیة‌الله‌الاعظم روحی و ارواحنا فدا و امام غریبان امام رضا (ع) و کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و تمام مسلمانان تسلیت گفتند.

مراسم سوگواری شب تاسوعای حسینی با حضور تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره), علما و شخصیت‌های کشوری و لشکری‌, عاشقان و عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در حرم مطهر امام راحل نیز برگزار شد.

کد خبر 14494

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز