دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

گروه حوادث: مرد شیاد با فروش خودروهای خارجی میلیاردها تومان پول به جیب زد و فراری شد.

متهم

 این مرد شیک‌پوش با چرب‌زبانی، طعمه‌های خود را شکار کرده و به بهانه فروش خودروهای وارداتی نقشه خود را به مرحله اجرا می‌گذاشت.از اواخر سال 89 ماموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت در جریان یک کلاهبرداری میلیاردی قرار گرفتند و بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 4 تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد.شواهد حکایت از آن داشت که متهم 55 ساله به نام مجتبی از سال 86 با تاسیس دفتری در خیابان شهید بهشتی و با دادن آگهی در روزنامه‌ها طعمه‌های خود را شکار می‌کند. وی با دادن وعده به سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه با خرید خودروهای وارداتی و سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌توانند سپرده خود را چندبرابر کنند نقشه خود را به مرحله اجرا می‌گذاشت.

مرد شیاد با چرب زبانی به متقاضیان وعده می‌داد که می‌توانند دراین زمینه سرمایه‌گذاری کنند و به سودهای کلان و باورنکردنی برسند. او مدعی بود که با اغلب نمایشگاه‌داران ارتباط دوستانه دارد و به راحتی می‌تواند از طریق دوستانش که در خارج از کشور هستند تعداد زیادی خودرو با قیمت مناسب وارد کشور کند و با فروش خودروهای وارداتی سود زیادی به‌دست آورند. سرمایه‌گذاران نیز به این مرد اعتماد کرده و میلیون‌ها تومان پول در اختیار وی قرار دادند تا پس از مدتی سود بگیرند. مرد شیک‌پوش برای اینکه اعتماد مشتریان را جلب کند ابتدا سودهای خوبی به آنها پرداخت کرد و سرمایه‌گذاران این بار پول‌های بیشتری را در اختیار وی قرار دادند.

مجتبی، مدیر شرکت پس از گرفتن میلیاردها تومان پول بدون اینکه کارمندان شرکت را در جریان قرار دهد متواری شد. کارمندان شرکت نیز پس از گرفتن حقوق خود دفتر را تعطیل کردند. پلیس وقتی به بررسی پرداخت متوجه شد که کارمندان دخالتی در این کلاهبرداری کلان نداشته‌اند. سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جرائم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: این متهم سابقه خرید و فروش قاچاق دارد و با تقاضای بازپرس پرونده، عکس متهم منتشر می‌شود تا چنانچه هرکس اطلاعی از مخفیگاه وی دارد پلیس را در جریان قرار دهد یا با شماره 51055614 تماس بگیرد.

هشدار پلیس

سرهنگ رهبریان، معاون مبارزه با جرائم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران بزرگ با هشدار به شهروندان گفت: به هیچ عنوان در فعالیت‌های اقتصادی خود به‌دنبال واسطه‌گری افراد نباشند و ادعای چنین افرادی را درخصوص توانایی‌شان در انجام برخی امور اداری یا بانکی، در خارج از سیستم متداول اداری، جدی نگیرند. پرداخت سودهای بالا از سوی برخی افراد یا شرکت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز انجام کلاهبرداری و سوءاستفاده مالی از شهروندانی باشد که در مقابل وسوسه پرداخت سودهای بالا از سوی مدعیان آنها تسلیم می‌شوند و نتیجه سال‌ها تلاش خود را به راحتی در اختیار این افراد قرار می‌دهند.
در بعضی از معاملات، عرف جامعه متأسفانه به‌گونه‌ای است که امکان کلاهبرداری از طرف یکی از طرفین معامله وجود دارد، به همین خاطر به شهروندان توصیه می‌شود بررسی‌های لازم را درخصوص جوانب امر و طرف مقابل به عمل آورده و در این باره حتماً با افراد مطلع مشورت کرده یا با به همراه بردن فرد آگاه مورد اطمینان، نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند.

کد خبر 144831
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز