یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

گروه حوادث: مرد هزار چهره برای فریب هر یک از طعمه‌هایش از هویت و عنوانی متفاوت استفاده می‌کرد. او یک روز کارمند دولت می‌شد و روز دیگر خود را مامور پلیس جا می‌زد تا بتواند نقشه‌های خود را عملی کند.

متهم

مدتی قبل مرد جوانی به شعبه سیزدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران رفت و به بازپرس خاکزاد گفت: در همسایگی ما مرد جوانی به نام رامین زندگی می‌کند که خود را کارمند بلند پایه یکی از نهاد‌های دولتی معرفی می‌کند و ظاهر بسیار فریبنده‌ای دارد. چند روز پیش خودروام را فروختم و می‌خواستم با پول آن ارز بخرم به همین دلیل نزد رامین رفتم و از او کمک خواستم. وی نیز بعد از گرفتن پول هایم، گفت که به من چک تضمینی می‌دهد تا هنگام مراجعه به صرافی با مشکلی مواجه نشوم.

من هم قبول کردم و همراه او به طرف خانه شان رفتیم و من سر کوچه منتظر ماندم که وی چک تضمینی را برایم بیاورد اما هر چه منتظرم ماندم، او نیامد. وقتی به مقابل خانه‌اش رفتم و در زدم، پیرزنی در را باز کرد و سراغ پسرش را گرفتم اما او گفت که رامین پسرش نیست بلکه به‌عنوان پرستار شوهرش در آن خانه کار می‌کند. همان لحظه بود که فهمیدم فریب یک کلاهبردار را خورده‌ام و همه پول هایم را از دست داده‌ام.

پس از شکایت مرد جوان، پرونده در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و ماموران در نخستین اقدام به سراغ شرکتی رفتند که مرد کلاهبردار را به‌عنوان پرستار به خانه پیرزن فرستاده بود.
در بررسی‌ها مشخص شد که مدارک شناسایی که این مرد برای ضمانت به شرکت سپرده بود متعلق به‌خودش نیست و وی از مدارک مسروقه برای کار کردن در شرکت استفاده کرده است. با مشخص شدن این موضوع، جست‌وجو برای دستگیری رامین ادامه یافت و مدتی بعد ماموران متوجه شدند که این مرد از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده است.

در بین دیگر شاکیان زن جوانی بود که به تازگی با مرد کلاهبردار آشنا شده و فریب او را خورده بود. این زن در شکایت خود گفت: چند وقت‌پیش در خیابان با مرد جوانی آشنا شدم. او خودش را مامور پلیس یکی از نهادهای دولتی معرفی کرد و با چرب زبانی اعتماد مرا به‌خودش جلب کرد. اما مدتی بعد و در آخرین ملاقاتمان، وی 2 سکه طلا و دوربین عکاسی‌ام را از داخل کیفم به سرقت برد و پس از آن ناپدید شد.
درحالی‌که هر کدام از شاکیان مدعی بودند که رامین با ترفندی آنها را فریب داده، جست و جو برای دستگیری این مرد ادامه یافت تا اینکه 24شهریورماه این کلاهبردار هزارچهره درحالی‌که قصد کلاهبرداری از شخص دیگری را داشت در خیابان پیروزی دستگیر شد.

مرد جوان بعد از انتقال به اداره آگاهی به کلاهبرداری و سرقت از طعمه هایش اعتراف کرد و مدعی شد که بعد از شناسایی هر یک از مالباختگان، خودش را با نام و سمت‌های متفاوتی به آنها معرفی و نقشه‌اش را عملی کرده است. سرهنگ محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت، با اعلام این خبر گفت: تاکنون 10 مالباخته برای شکایت از این کلاهبردار به پایگاه ششم پلیس آگاهی مراجعه کرده‌اند اما با توجه به اینکه احتمال می‌رود وی شاکیان دیگری نیز دارد، بازپرس پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره او را در روزنامه‌ها صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران یا شعبه سیزدهم بازپرسی دادسرای شهید محلاتی مراجعه کنند.

کد خبر 146585
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز