دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

گروه حوادث: طراح سناریوی اخاذی اینترنتی از دختر ثروتمند کسی جز مهندس کامپیوتر نبود.این پسر جوان عکس‌های دخترثروتمند را در یک سایت اجتماعی منتشر کرد تا دست به اخاذی میلیونی بزند.

حوادث

سناریوی این پرونده زمانی کلید خورد که دختر جوانی به شعبه سوم دادیاری دادسرای الهیه مراجعه کرد و به طرح شکایت از خواستگار خود پرداخت.وی که یک دختر ثروتمند است و به راحتی فریب یک پسر جوان را خورده در شکایت خود به دادیار عبدی گفت: چند وقت پیش با پسر جوانی به نام رسول آشنا شدم. از همان لحظه آشنایی رسول به من پیشنهاد ازدواج داد و گفت که خانواده‌اش به‌زودی از شهرستان به تهران آمده و همراه آنها به خواستگاری‌ام می‌آید.

همان روزهای نخست آشنایی تولدم بود که رسول برایم یک دوربین عکاسی خرید. خیلی غافلگیر شدم و احساس می‌کردم رسول بهترین پسر دنیاست. او می‌گفت که مهندس کامپیوتر است و در کارهای کامپیوتری و اینترنت خبره بود. هر وقت او را میدیدم با تلفن همراهش صحبت می‌کرد و تلفنی مشکلات کامپیوتری مشتریان خود را حل می‌کرد.وی ادامه داد: چند وقت پیش وقتی با رسول بیرون رفته بودیم متوجه رفتارهای مرموزش شدم. همان شب دیدم که کارت حافظه دوربین مرا به سرقت برده است. با او تماس گرفتم و گفت که می‌خواسته عکس‌های شخصی‌ام راببیند تا اینکه متوجه شدم عکس هایم را در یک شبکه اجتماعی گذاشته است. دیگر نمی‌توانستم این وضعیت را تحمل کنم.

نمی‌دانستم رسول از این کار چه انگیزه‌ای دارد. هرچه با او تماس می‌گرفتم جوابم را نمی‌داد تا اینکه یک پیامک تهدید آمیز از او دریافت کردم که نوشته بود باید یک میلیون تومان پول به او بپردازم تا عکس هایم را بردارد. باورم نمی‌شد. رسول که زمانی از عشق و دوست داشتن حرف می‌زد حالا پشت تلفن مرا تهدید می‌کرد و همه حرف‌هایش دروغ بود. او فریبم داد و من طعمه‌ای برای نقشه اخاذی او بودم. برای همین تصمیم گرفتم از او شکایت کنم. من آدرس دقیق خانه رسول را نمی‌دانم. فقط یک شماره تلفن اعتباری از او دارم که وقتی دید پول را پرداخت نمی‌کنم خطش را قطع کرده است.

پس از شکایت این دختر جوان دادیار عبدی دستور تحقیق در این پرونده را صادر کرد تا با ردیابی و بازداشت متهم زوایای پنهان پرونده آشکار شود. این در حالی است که در تحقیقات مشخص شده که این پسر جوان بسیار حرفه‌ای بوده و هربار به یک کافی نت می‌رفته تا نقشه خود را اجرا کند. دادیار عبدی در این خصوص به خبرنگار همشهری گفت: متأسفانه امروزه دختران به راحتی فریب می‌خورند و پسران تبهکار نیز دختران ساده لوح را سوژه قرار می‌دهند ودر نقش خواستگار به اجرای توطئه شوم خود که عمدتااخاذی و باج‌گیری است می‌پردازند.بسیاری از این دختران هم از ترس حاضر به شکایت نمی‌شوند و متأسفانه بیشتر فریب می‌خورند. در این پرونده‌ها بهتر است که دختران هرچه زودتر به مراجع قضایی مراجعه کنند وبه طرح شکایت بپردازند تا حادثه بدتری اتفاق نیفتد.

کد خبر 142571
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز