گروه حوادث: مرد دیپلمه با معرفی خود به‌عنوان پزشک از زنان و دختران کلاهبرداری می‌کرد. این مرد در جریان یکی از کلاهبرداری‌ها، 150 میلیون تومان سرمایه زن جوانی را به جیب زد و متواری شد.

متهم

تحقیقات برای دستگیری متهم با شکایت زن جوانی آغاز شد که مدعی بود شخصی با معرفی خودش به‌عنوان دکتر بردیا، از او 150 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است. شاکی در تشریح ماجرا به ماموران گفت: مدتی قبل با جوان شیک پوشی به نام بردیا آشنا شدم که مدعی بود پزشک است و علاوه بر طبابت، در زمینه تورهای خارج از کشور هم فعالیت می‌کند. وی ادامه داد بردیا مدعی بود که درآمدش از اعزام مسافران به تورهای خارجی، خیلی بیشتر از طبابت است و وقتی ماشین بنز مدل بالا و لباس‌های گرانقیمتش را دیدم، حرف‌هایش را باور کردم. برای همین وقتی گفت که برای گسترش کارش در حال جذب سرمایه است و می‌تواند به سرمایه‌گذارها، سود قابل‌توجهی پرداخت کند، بدجوری وسوسه شدم که با او شریک شوم.

زن جوان افزود: با گرفتن کارت و آدرس محل کار این مرد در شمال پایتخت، به آنجا رفتم و با دیدن 2 خودروی بنز سفید و مشکی او، شکی برایم باقی نماند که با این سرمایه‌گذاری سود هنگفتی نصیبم می‌شود. برای همین بعد از مذاکرات اولیه و پس از چند‌بار ملاقات با او، 150 میلیون تومان سرمایه‌ام را در اختیارش قرار دادم تا به سود هنگفتی دست پیدا کنم اما بردیا بعد از دریافت پول، دیگر به تلفن‌هایم جواب نداد و وقتی به محل کارش رفتم، آنجا را تخلیه کرده بود.

همزمان با شکایت این زن، ماموران پلیس در جریان شکایت‌های مشابه دیگری نیز قرار گرفتند؛ شکایت‌هایی که از کلاهبرداری یک پزشک قلابی به اسم دکتر بردیا حکایت داشت. تحقیقات نشان می‌داد تمامی شاکیان زنان و دخترانی بودند که فریب چرب‌زبانی، لباس‌های شیک و خودروهای مدل بالای پزشک قلابی را خورده و با این امید که با سرمایه‌گذاری در شرکت این مرد به سود هنگفتی دست پیدا خواهند کرد، همه پول‌هایشان را در اختیار او قرار داده بودند.

با این اطلاعات پرونده به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ارسال و تحقیقات تخصصی برای ردیابی متهم شروع شد. ماموران در نخستین اقدام به چهره‌نگاری از کلاهبردار 40 ساله پرداختند و با مراجعه به مجتمع مسکونی که محل کار وی در آنجا بود، موفق شدند تصویر او را که در دوربین مداربسته مجتمع ضبط شده بود، به دست آورند. در ادامه، کارآگاهان توانستند با کنار هم قرار دادن اطلاعات به دست آمده از شاکیان به سرنخ‌هایی از مرد کلاهبردار دست یابند و به این ترتیب متهم درحالی‌که قصد کلاهبرداری از زن جوان دیگری را با همین شگرد داشت، در شمال تهران به دام افتاد.

در بازرسی از مخفیگاه این مرد که صادق نام دارد کارت پزشکی، شناسنامه و گواهینامه جعلی که متهم از آنها استفاده می‌کرد کشف شد و او بعد از انتقال به اداره آگاهی به کلاهبرداری از طعمه‌هایش اعتراف کرد. سرهنگ ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: متهم که تحصیلات دیپلم دارد، اعتراف کرد که با جعل عنوان پزشک متخصص و استفاده از خودروهای مدل بالا اقدام به فریب زنان و دختران جوان کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای طرح شکایت از او به پایگاه سوم آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 142357
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز